Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Agentury pomáhají Ukrajině i finančně

Vedle kampaní na podporu země odolávající invazi se agentury připojují též s finančními příspěvky. Ukončují rovněž spolupráce s ruskými firmami.

„Ranní porada měla jedno jediné téma – jak můžeme i my jako agentura pomoct Ukrajině,“ uvedla v pondělí na LinkedIn agentura Czech Promotion. Přes sbírku Člověka v tísni poslala jeden milion korun a k podobné pomoci vyzvala i další agentury z Asociace komunikačních agentur.

AKA se aktuálně angažuje v přípravě kampaní pro projekt rozcestníku s ověřenými možnostmi pomoci stojimezaukrajinou.cz i v boji proti šíření dezinformací. „Vím, že na Slovensku se asociace dohodly s agenturami, že pošlou na pomoc Ukrajině příspěvky ve výši ročního členského příspěvku. V AKA jsme zvolili jinou cestu a agentury jsme vyzvali k přímým příspěvkům na základě jejich možností,“ řekla MAMu Petra Jankovičová, členka prezidia AKA a spoluzakladatelka pražské Triad Advertising.

Reklama
ČEZ

Na pomoc Ukrajině agentury přispívají ať už v AKA jsou nebo ne. Vzájemně se tím také inspirují k dalším aktivitám. Přehled těch, které jsme zaznamenali, přinášíme.

Agentura Triad darovala přes organizace Člověk v tísni a Magna 100 tisíc korun a třeba též techniku. „V Triadu máme rovněž firemní byt, který jsme dali k dispozici uprchlíkům z Ukrajiny, během pár dní se tam nastěhuje maminka s dvěma malými dětmi. Nabízíme i dlouhodobou a pravidelnou práci v agentuře, i nekvalifikovanou a bez potřeby jazyka,“ doplnila výkonná ředitelka agentury Magdaléna Křížová.

Komunikační skupina Knowlimits se ve čtvrtek 3. března připojila k vlně pomoci a za všechny zaměstnance darovala jeden milion korun, který bude rozdělen na humanitární pomoc mezi neziskové organizace (Pomozte dětem a Červený kříž) a na obranu Ukrajiny. „Naše agentura je zároveň připravena pomoci i v dalších týdnech podle toho, jak bude potřeba,“ uvedl Jana Vidím, CEO Knowlimits, jenž zároveň v interní komunikaci zmínil citát Edmunda Burkeho: „Jediná věc je nezbytná pro triumf zla, aby dobří lidé nic nedělali.“

Společnost Adastra Digital založila o víkendu na serveru Darujme.cz sbírku, kde chtěla vybrat 1,5 milionu korun s tím, že zbytek dorovná. Nakonec ale firma poslala dar za sebe hned. Sbírka dál probíhá a v úterý 1. března v 16:00 už je ní přes 2,1 milionu korun.

Rovněž přes sbírku Člověka v tísni odeslala agentura DDB Prague 700 tisíc korun. „My v DDB budeme vždy na straně lásky proti nenávisti,“ uvedl k tomu výkonný předseda představenstva skupiny DDB Prague Darko Silajdžić.

Společně s Actum Digital poslala agentura WMC Grey taktéž 700 tisíc korun na pomoc ukrajinské armádě a domobraně. Zároveň společnosti už před pondělkem 28. února zahájili společnou sbírku mezi zaměstnanci na podporu činnosti humanitárních neziskových organizací operujících na Ukrajině, konkrétně Člověka v tísni a Červeného Kříže. „Kolektivně vybranou částku se případně zavazujeme dorovnat do cílových 700 tisíc korun a odeslat nejpozději ve čtvrtek,“ uvedla agentura na LinkedInu.

Čtvrt milionem korun přispěla ukrajinským ozbrojeným silám přes sbírku přes Velvyslanectví Ukrajiny v ČR agentura Boomerang Communication. „Jsem obrovsky pyšný na vlnu solidarity všech zaměstnanců,“ uvedl její výkonný ředitel Marek Slezák na LinkedIn.

Zapojila se i výzkumná agentura STEM/Mark, která přispěla i přes sbírku ve své dceřiné společnosti Český národní panel, kde se na SOS Ukrajina za velmi krátkou dobu vybralo 350 tisíc korun. „A to se často říká, že respondenti v panelu jsou jen kvůli pár korunám za vyplnění dotazníku! Zdá se, že to není úplně pravda,“ uvedl s poděkováním šéf STEM/Mark Jan Tuček na LinkedIn a dodal: „ČNP k tomu zatím přidal dalších 100 tisíc a s penězi, co přidal STEM/Mark jsme už přes půl milionu. Už jsem si myslel, že nás jako národ nic z letargie a starosti pouze o sebe nedostane.“

Bezprecedentní chování agresora na Ukrajině odsoudila technologická skupina Etnetera Group, do níž spadá i agentura Etnereta Motion. Skupina na okamžitou pomoc připravila jeden milion korun. „Jsme firma se svobodou v srdci, proto jsme okamžitě odeslali půl milionu korun na konto SOS Ukrajina a další půl milion korun vyčleňujeme pro poskytnutí azylu a bezpečí lidem prchajícím ze svých domovů. Naše dveře jsou otevřené,“ uvedl Martin Palička, CEO Etnetera Group.

Zaměstnance z Ukrajiny skupina ujistila o podpoře a nabídla placené volno těm, kdo potřebují příbuzným či přátelům z oblasti pomoci. Vyhlásila též interní iniciativu Ukrajina a my zaměřenou na dobrovolnou pomoc. Etnetera Group také ukončila veškeré obchodní vztahy se Sberbank CZ, tedy i dosavadní poskytování servisní podpory.

Spolupráci se Sberbank ukončila během víkendu kvůli Putinově invazi na Ukrajinu i agentura Proboston. „Bylo to pro mě velice těžké rozhodnutí, protože lidé, se kterými můj tým spolupracoval za to nemohou. Není možné ale tolerovat činy, které se na východě dějí,“ uvedl na LinkedIn šéf agentury Filip Líbal. Smlouvu se Sberbank pak už minulý týden vypověděla i PR agentura AMI Communications.

Společnosti zaměřené na online psychoterapie a mentální zdraví podávají ruku k dílu i prostřednictvím svých služeb. Například společnost Soulmio zdarma uvolnila terapie v ukrajinštině, běloruštině nebo ruštině pro kteroukoli firmu, zároveň na zítra (čtvrtek 2.3. připravuje speciální livestream pro HR manažery a také další pro veřejnost. Krizovou intervenci s terapeutem nabídla zdarma i společnost Hedepy, která stejně jako YYY Agency patří do skupiny YYY Family.

Výzvu k podpoře a informování ruských občanů o situaci, která nemá v tomto století místo zveřejnila na svých sociálních sítích i produkční společnost Boogie Films. „Zastavujeme veškeré naše aktivity spojené s Ruskem, ruským trhem a ruskými společnostmi dokud válka neskončí a Rusko nahlas neřekne ‚Nikdy více!‘. Žádáme všechny produkční společnosti v Evropě i na světě, aby jasně řekli, že co se děje, je neakceptovatelné. Nespolupracujte s Ruskem, řekněte jim proč i co se musí změnit, abychom se opět mohli sjednotit,“ uvedla společnost nejen na svém LinkedIn, ale i na Instagramu:

Aktualizováno 2. března v 11:00 o agenturu STEM/Mark.

Aktualizováno 2. března o agenturu Triad.

Aktualizováno 3. března o skupinu Knowlimits.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)