Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tisk zasáhne 82 procent Čechů. Z deníků si drží prvenství Blesk

Zásah i čtenost tiskových titulů byly podle Media projektu ve 3. a 4. čtvrtletí roku 2021 stabilní a nelišily se od jarního a letního období. Dobře si vedou počítačové tituly a TV programy.

Celkový naměřený zásah tisku v uvedeném období dosáhl 82 procent populace ve věku 12 až 79 let, což znamená, že tisk oslovuje více než 4/5 populace České republiky v daném věkovém rozpětí. Přitom podíl čtenářů deníků a suplementů sám o sobě činí téměř 3/5 celé populace a časopisy čtou 3/4 ze všech obyvatel ČR.

Celková čtenost tisku na jedno vydání činí 66 procent populace ve věku 12 až 79 let, což je stejná hodnota, jako v předchozích výsledcích výzkumu za 2. a 3. čtvrtletí 2021. Tato stabilita se týká i celkové čtenosti deníků a suplementů či časopisů. Z jednotlivých žánrových skupin se nejvíce zvýšila čtenost časopisů o informačních a komunikačních technologiích. Dobře se dařilo i TV programům.

Reklama
Abovalve

„Výzkum proběhl ve 3. a 4. čtvrtletí 2021 po metodologické stránce stejně, jako tomu bylo v předcházejících výzkumných obdobích. Mírně se zvýšil počet titulů zařazených do výzkumu, konkrétně šlo o dva časopisy – Kondice a Euro. Terénní dotazování probíhalo zcela bez problémů, a to i přes některá omezení vynucená mimořádnými opatřeními vlády proti Covid 19 při šíření varianty viru Omicron,“ uvedl Václav Mach, výkonný ředitel profesní asociace Unie vydavatelů.

Stojaté vody

Skupina denního tisku zůstává shodná jako v předchozích výstupech. Nejčtenějším celostátním deníkem je Blesk (685 tis. čtenářů na vydání) následovaný MF Dnes (440 tis. čtenářů) a Sportem (196 tis. čtenářů). Celkem 425 tis. čtenářů na vydání má Deník – síť regionálních titulů vydavatelství Vltava Labe Media.

Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 891 tis. čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín se 768 tis. čtenářů. Nejvíce vzrostla čtenost ekonomických titulů o 5 procent a časopisů o informačních a komunikačních technologiích – o 2,5 procenta. Znovu jsou publikovány výsledky čteností titulů Kondice – 77 tis. čtenářů a Euro – 27 tis. čtenářů na vydání.

Výzkum Media projekt ve 4. čtvrtletí 2021

– 8 placených deníků (včetně všech jejich regionálních mutací),
– 2 bezplatné deníky,
– 17 suplementů (tedy vkládaných samostatných příloh deníků).
V současné době tak nejsou do výzkumu zahrnuty pouze dva deníky vydávané na českém trhu, jejichž vydavatelé neposkytují data a nechtějí svou čtenost měřit (Deník N a HaNo – Haló noviny).
– 23 týdeníků,
– 16 čtrnáctideníků,
– 46 měsíčníků,
– 1 dvouměsíčník,
– 3 čtvrtletníky,
– 1 bezplatný časopis

Z pohledu tržních podílů jednotlivých vydavatelských domů mají Mafra a CNC čtvrtinu, následovaní VLM s 20 procenty. Šest procent, což je čtvrtý největší podíl, patří mediálnímu domu Burda International CZ.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)