Netflix v Česku loni ztratil osm procent tržního podílu

Podle statistik průvodce streamovacími službami Just Watch byl tržní podíl Netflixu ve čtvrtém kvartálu 2021 v Česku 42 procent, Prime Videu patřilo 20 procent a HBO Go rovněž 20 procent. Za celý rok přišel o největší podíl Netflix.

Konec roku se vydařil Apple TV+, která si podle Just Watch ukrojila navíc dvě procenta z tržního podílu v porovnání se třetím kvartálem 2021(Pozn.: na fotce Jason Momoa v seriálu See). Netflix naopak o procento podílu přišel. Na stejno jsou údajně nyní podle Just Watch služby HBO Go a Prime Video.

„Z našich výsledků vychází, že VOD službu Amazon Prime využívají v současnosti nízké jednotky procent českých televizních diváků. Přičemž my sledujeme jenom diváky, kteří si platí za Amazon televizi, ne za všechny služby, které pod Amazon spadají,“ napsala v reakci na tuto zprávu Michaela Suráková, ředitelka mediálního zastupitelství Atmedia.

Do údajů v prvním kvartálu letošního roku patrně promluví rozšíření služby HBO na HBO Max, k čemuž má na českém trhu dojít 8. března 2022. Spuštění proběhne v patnácti evropských zemích.

V celoročním porovnání jsou lokálními vítězi podle Just Watch Prime Video a Apple TV+. První služba získala v roce 2021 sedm procent trhu navíc, druhá tři procenta. Podíl Netflixu, který je stále tržním lídrem, propadl v Česku v minulém roce o osm procent.

Z výzkumu Atmedia index realizovaného mediálním zastupitelstvím Atmedia vyplývá, že v současnosti alespoň jednu ze streamovacích služeb využívá 33 procent českých televizních diváků. Podle Atmedia k nejpopulárnějším patří Netflix a HBO Go.

Výzkum realizuje společnost Atmedia na základě dotazníkového šetření, kterého se dosud účastnilo celkem 8 170 respondentů (internetová populace ve věku 15–69 let) z Českého národního panelu. Dotazování probíhalo ve čtyřech vlnách od jara roku 2020 do podzimu roku 2021. Sběr dat realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere.

Text jsme aktualizovali 9.2. o vyjádření Atmedia

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024