Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Netflix v Česku loni ztratil osm procent tržního podílu

Podle statistik průvodce streamovacími službami Just Watch byl tržní podíl Netflixu ve čtvrtém kvartálu 2021 v Česku 42 procent, Prime Videu patřilo 20 procent a HBO Go rovněž 20 procent. Za celý rok přišel o největší podíl Netflix.

Konec roku se vydařil Apple TV+, která si podle Just Watch ukrojila navíc dvě procenta z tržního podílu v porovnání se třetím kvartálem 2021(Pozn.: na fotce Jason Momoa v seriálu See). Netflix naopak o procento podílu přišel. Na stejno jsou údajně nyní podle Just Watch služby HBO Go a Prime Video.

„Z našich výsledků vychází, že VOD službu Amazon Prime využívají v současnosti nízké jednotky procent českých televizních diváků. Přičemž my sledujeme jenom diváky, kteří si platí za Amazon televizi, ne za všechny služby, které pod Amazon spadají,“ napsala v reakci na tuto zprávu Michaela Suráková, ředitelka mediálního zastupitelství Atmedia.

Reklama

Do údajů v prvním kvartálu letošního roku patrně promluví rozšíření služby HBO na HBO Max, k čemuž má na českém trhu dojít 8. března 2022. Spuštění proběhne v patnácti evropských zemích.

V celoročním porovnání jsou lokálními vítězi podle Just Watch Prime Video a Apple TV+. První služba získala v roce 2021 sedm procent trhu navíc, druhá tři procenta. Podíl Netflixu, který je stále tržním lídrem, propadl v Česku v minulém roce o osm procent.

Z výzkumu Atmedia index realizovaného mediálním zastupitelstvím Atmedia vyplývá, že v současnosti alespoň jednu ze streamovacích služeb využívá 33 procent českých televizních diváků. Podle Atmedia k nejpopulárnějším patří Netflix a HBO Go.

Výzkum realizuje společnost Atmedia na základě dotazníkového šetření, kterého se dosud účastnilo celkem 8 170 respondentů (internetová populace ve věku 15–69 let) z Českého národního panelu. Dotazování probíhalo ve čtyřech vlnách od jara roku 2020 do podzimu roku 2021. Sběr dat realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere.

Text jsme aktualizovali 9.2. o vyjádření Atmedia

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)