Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Livesport vstupuje do nové éry. Po 15 letech mění tvář své vlajkové lodi

Milionům sportovních fanoušků z téměř 50 zemí se dnes v telefonech změní ikona aplikace, v níž sledují výsledky svých oblíbených týmů. Česká společnost Livesport se rozhodla dát novou tvář síti webů a aplikací Flashscore, se kterou dobyla svět rychlých sportovních informací. Za novým vzhledem stojí uznávané londýnské DesignStudio, které je autorem vizuální identity Ligy mistrů nebo anglické Premier League.

Livesport, který je celosvětovým lídrem v poskytování real-time sportovních informací, má za sebou rok, během něhož dosáhl několika rekordních čísel. „Loni jsme překonali hranici sto milionů uživatelů měsíčně a přes stomilionovou hranici jsme se dostali i v počtu stažených mobilních aplikací,“ vypočítává marketingový ředitel české technologické firmy Jan Hortík.

I přes rostoucí počet fanoušků, kteří weby a aplikace Livesportu používají, se společnost se sídlem na pražských Nových Butovicích odhodlala k největší změně ve své patnáctileté historii. Novou vizuální podobu své vlajkové lodi dnes spustila ve všech 47 zemích, kde působí.

Reklama
ČEZ

„Rozhodnutí dát novou tvář našemu nejdůležitějšímu produktu Flashscore padlo před více než dvěma lety. Chtěli jsme posunout vizuální úroveň naší marketingové komunikace, dát aplikaci i webu krásný a moderní kabát a zároveň vše připravit pro implementaci dalšího digitálního obsahu. Loni v červnu jsme představili novou firemní identitu a některé prvky z ní se propsaly i do identity produktové. Pravidla pro práci s našimi firemními i produktovými značkami definuje od loňského roku promyšlený grafický systém,“ říká Jan Hortík.

Testování probíhalo zhruba rok. „ Měníme něco, co pravidelně používá zhruba 100 milionů lidí v desítkách zemí. Nejdříve jsme s desítkami uživatelů z různých zemí testovali především koncepty nových funkcí, které jsme ladili na základě jejich feedbacku. Loni v létě a na podzim jsme pak přešli na první uzavřené beta verze a nakonec jsme ve čtyřech zemích spustili veřejné beta verze webů i aplikací. Celkem se do testování zapojilo přes 50 tisíc uživatelů,“ popisuje Jan Hortík.

Game changing numbers

Pod novou vizuální podobou sítě Flashscore je podepsaná renomovaná londýnská agentura DesignStudio, kterou Livesport přizval už v roce 2021 ke svému firemnímu rebrandingu. „DesignStudiu není svět sportu cizí – u nich vznikla například vizuální podoba Ligy mistrů a Premier League, které patří mezi nejcennější sportovní značky světa. Ve spolupráci s nimi jsme vytvořili kompletně nový positioning značky a znovu definovali hlavní hodnoty, na kterých stojí. Na tomto základu je postavená audiovizuální stránka značky, její nové logo, produktový claim “Game changing numbers” nebo charakteristické číslice, kterými nyní zobrazujeme fanouškům živé výsledky. Při jejich tvorbě jsme se inspirovali podobou výsledků na starých výsledkových tabulích na stadionech,“ říká Pavel Hacker, který se stará o značky Livesportu.

„Výrazně jsme změnili i systém barev na webech a v aplikacích. Při našem počtu sportů už nedávalo smysl, aby měl každý svou barvu. Nově kombinujeme červenou barvu s bílou a tak zvanou břidlicově černou, jednotlivé sporty nyní budou rozlišovat výrazné ikony“ doplňuje.

Spolu s weby a aplikacemi Livesport mění také styl a tonalitu své komunikace. „Sportovním příznivcům dnes nabízíme spoustu obsahu. Tím nejdůležitějším ale u nás zatím pořád zůstávají sportovní výsledky, čísla, která sama o sobě dokáží vyvolat v člověku radost, nebo zklamání. Zdánlivě drobná změna z 0:0 na 1:0 je často spojená s výbuchem emocí. A s námi je fanoušek opravdu u každého takového momentu. Vůbec poprvé pak v naší komunikaci představujeme Livesport jako součást globální sítě,” říká Jan Hortík. Livesport letos spustí také kampaň s novým globálním ambasadorem, jeho jméno však zatím firma neodtajnila. „Rok 2022 jsme si pracovně nazvali rokem zpravodajství. I díky nové identitě jsme si připravili cestu pro nový digitální obsah, který pro nás bude tématem číslo jedna nejen letos, ale i v dalších letech,“ uzavírá Hortík.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)