Jan Řežáb: Google, Apple a Meta by měly zasáhnout

Zakladatel Socialbakers a Time is Ltd vyzývá technologické giganty, aby informovaly obyvatelstvo Ruska o událostech na Ukrajině pravdivě.

Podnikatel Jan Řežáb v pátek 25. února na svém profilu na LinkedIn vyzval společnosti Google, Apple a mateřskou skupinu Facebooku Meta k tomu, aby využily své informační síly. Upozorňuje, že Google a Apple mají pod kontrolou celým trhem s chytrými telefony a Google, Facebook a Apple dohromady mají nadvládu nad téměř veškerými chatovacími službami, sociálními médii a distribucí videoobsahu.

„Dá se přemýšlet o extrémních opatřeních – zastavit služby Googlu a Applu v Rusku, odříznout obyvatelstvo a jejich cloudové služby a podobně. Neumím si ale představit, jak by probíhalo. Navrhuji jednodušší postup: prostě poslat notifikaci všem obyvatelům Ruska,“ píše Řežáb a dodává: „Možná jsem naivní, ale věřím, že v rusku sílí hnutí proti Putinovi. Podle dat Levada Center podpora Putina u mladých lidí klesá (sám nemládne) ale podporu ruského lidu má.“

Tato podpora ruského prezidenta přetrvává i kvůli tomu, jak o něm a událostech na Ukrajině informují ruská média. Technologické společnosti by s tím podle Řežába mohly bojovat tak, že všem Rusům pošlou pravdivé informace o dění na Ukrajině. „Místo toho tyto obří technologické společnosti politicky chrání samy sebe, zvolili ‚švýcarský přístup‘ a snaží se úplnou neutralitu,“ dodává Jan Řežáb

Celou výzvu Jana Řežába najdete na jeho LinkedIn profilu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk