Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Český lev ve vizuálu sází na eleganci i hravost

Předávání cen Český lev, které proběhne ve Dvořákově síni pražského Rudolfina, má vizuál od grafické designérky Jany Krchové.

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozdá výroční ceny již po devětadvacáté 5. března ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Vizuální styl Českého lva letos sází na noblesu, eleganci a typograficky čistou linii. „Po turbulentních skoro dvou letech, které byly pro film složité, jsme se chtěli vrátit k tomu, co je z našeho pohledu na světě filmu, a zvláště výročních cenách, pro diváky přitažlivé – určitá noblesa, vystoupení ze všednosti,“ vysvětlila autorka grafického designu Jana Krchová

Variantu elegantního písma Chloé dokázala využít nejen k čisté a elegantně uměřené oficiální grafické tváři Českého lva, ale i k vtipnému řešení stylového merchandisingu. Písmo od maďarského designéra Miklóse Kisse vybrala Krchová společně s kolegou Ondřejem Fučíkem. „Líbila se nám jeho spletitost a napětí tahů, ale i křivky, které kontrastují s hranami ústředního vizuálního motivu, hlavičky lvíčka. Sám autor uvádí, že jej pojmenoval po své krásné, ale nevyzpytatelné kočce,“ uvedla Krchová, která jako grafická designérka spolupracuje na různých televizních a filmových produkcích a je mimo jiné autorkou grafiky k seriálu Ochránce.

Reklama
Know

Nový vizuál se bude objevovat v online prostoru a tištěných médiích, outdooru a samozřejmě bude na televizních obrazovkách také leitmotivem samotného večera.

Hravým protipólem elegantní střídmosti a uměřenosti loga je způsob, jakým autorka pojala doplňkový merchandising. Citoslovce, které najdeme například na poznámkovém bloku či hrnku, si od dětství spojujeme s majestátním králem zvířecí říše, ale stejně tak je můžeme připsat filmovému recenzentovi, zapisujícímu si první myšlenky po premiéře nebo fanouškovi stříbrného plátna, zívajícímu u prvního šálku ranního čaje nebo kávy po poněkud prodloužené návštěvě kina z předchozího večera. Tyto i další předměty je možné zakoupit v e-shopu na webu Českého lva.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)