Tři z pěti největších komunikačních sítí hlásí meziroční růsty tržeb okolo deseti procent. Daří se díky datům, digitálu a technologiím.
Čisté tržby sítě Interpublic za rok 2021 vykázaly meziroční nárůst o 12,9 procenta na 9,1 miliardy dolarů, což je v přepočtu téměř 195 miliard korun (organické tržby rostly o procentní bod pomaleji). Růst vykázaly všechny regiony, přičemž nejvíce se dařilo v Jižní Americe (o 22,8 procenta), nejméně pak ve Velké Británii (o deset procent).
Šéf skupiny v Philippe Krakowsky si chválil kombinaci strategie, talentů a firemní kultury v síti, která pomáhá inovacím, spolupráci i kreativitě. Díky tomu jsou výsledky lepší, než kdyby odrážely jen cyklické oživení ekonomiky.
„Klienti čím častěji hledají partnery, kteří jsou experty na řízení ‚first party‘ dat, výkonnostní kanály, kreativní technologie pro reklamu a D2C, což jsou oblasti, v kterých jsme silní,“ uvedl Krakowsky s tím, že dobré výsledky sítě očekává i pro rok 2022, kdy by měl organický růst dosáhnout pěti procent.
Dařilo se i v Omnicomu, kde tržby za celý rok dosáhly téměř 14,3 miliardy dolarů, což je v přepočtu necelých 306 miliard korun. To představuje meziroční nárůst o 8,5 procenta v případě celkových tržeb a růst o 10,2 procenta v případě organických tržeb. I v případě Omnicomu vykázaly zvýšení tržeb všechny obory i regiony přičemž nejrychleji rostl Blízký Východ a Afrika (o 26,4 procenta) a nejpomaleji Spojené státy (o 8,1 procenta).
Podle CEO skupiny Johna Wrena pohánělo výsledky vzhůru zaměření na technologie, „precision marketing“ a poradenství. Wren je pak optimistický i s výhledem na letošní rok.
V případě Publicis Groupe rostly tržby o osm procent (organický růst činil deset procent) na takřka 10,5 miliardy eur, což je téměř 256 miliard korun. Tento výsledek pak představuje i tříprocentní růst oproti předpandemickému roku 2019. Firma si chválila především získávání nového byznysu, jako bylo globální zajišťování médií pro skupinu Meta, Stellantis či Vinted a globální kreativa pro TikTok nebo Infinity.
Globální šéf skupiny Arthur Sadoun zmínil, že nejrychleji rostoucími agenturami byly Epsilon a Publicis Sapient, v čemž se odráží posun oboru k řízení „first party“ dat, digitálním médiím, obchodu a transformace byznysu. „Rok 2021 pro nás nebyl jen rekordním rokem z finančního hlediska, ale i z pohledu nového byznysu, kde jsme se umístili na špičce v oboru. I letošní rok jsme začali výhrou amerického McDonald’s,“ zmínil Sadoun (na úvodní fotografii). Výsledky síť tak potěšily, že rozdá bonusy všem zaměstnancům, kteří u ní pracují alespoň rok, což se týká i 35 tisíc lidí, kteří nemají pohyblivou složku mzdy a dostanou týdenní mzdu navíc. Podle serveru Campaignlive půjde celkem o 400 milionů eur. Pro letošek síť čeká organický růst tržeb mezi čtyřmi až pěti procenty.