Projekt Drive Tribe od tvůrců Top Gearu končí, tratil miliony

Nejznámější trojice automobilových novinářů Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May společně s producentem série The Grand Tour Andy Wilmanem založili před pěti lety společný projekt na webu či sociálních sítích pro automobilové nadšence Drive Tribe. Nyní však končí.

Projekt poslaly do kolen poklesy marketingových rozpočtů hráčů v odvětví, které bojuje s nedostatkem čipů a navíc ještě s dopady pandemie. “Jsme všichni skutečně zklamaní, že výzvy, kterými odvětví prochází, ještě doplněné o efekt pandemie, přispěly k tomu, že projekt v současné podobě fungovat nemůže,” prohlásil Jeremy Clarkson. Společně s Drive Tribe a aplikací skončí spřízněný web Food Tribe zaměřený na vaření, což vysněný projekt Jamese Maye.

Původní plán byl vytvořit prostor pro širokou motoristickou komunitu, kde by lidé mohli sdílet obrázky, videa a hledat informace. Drive Tribe nabízel mix zpráv, recenzí, kvízů a další vlastní obsah. Duchovní odkaz celého projektu pak bude dále z uvedeného tria šířit na svých sociálních sítích Richard Hammond. Projekt byl po dvou letech v minusu šestnáct milionů dolarů a ztráta se evidentně dále ještě výrazněji prohlubovala.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-18

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-18

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Vojta Kotek
Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)

MAM Exkluzivně v časopise

Tom Roach
Marketing Festival 2025
Mikoláš Bílek
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
becherovka_spot
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
AR25_boom
becherovka_spot
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi