Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Praha 6 chce novou tvář, vyhlásí soutěž s Czechdesignem

Nové logo a jednotný vizuální styl pro městskou část vzejde ze soutěže otevřené pro všechny, vítěz má být znám během letošního června.

Své vlastní logo zveřejnila Praha 6 jako první městská část už v roce 2005. Po sedmnácti letech už ale neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst, na mnoha místech a produktech se nedá využít plně nebo čitelně a je kvůli tomu používáno nahodile. Vizuální identitu městské části navíc tvoří jen samotné logo, bez dalších vizuálních prvků, které by dohromady tvořily jednotnou značku společně s organizacemi, které k radnici patří. Proto došlo k rozhodnutí o vypsání soutěže na nový jednotný vizuální styl.

„Praha 6 je odvážná a sebevědomá městská část, stejně jako lidé, kteří v ní bydlí.  A taková by měla být i její značka, prezentace navenek i komunikace radnice. Jsem rád, že jsme se s radními jednomyslně shodli na soutěži o novou vizuální identitu, a také že jsme se rozhodli pro soutěž otevřenou, kam se může přihlásit téměř kdokoliv. Sám jsem velmi zvědavý, jaké návrhy se objeví, a těším se na diskuzi ohledně toho, jaká vlastně naše městská část je a co ji definuje,“ uvedl starosta městské části Praha 6 Ondřej Kolář.

Reklama
Know

K pořádání soutěže na novou vizuální identitu Praha 6 přizvala organizaci Czechdesign, která zajistí profesionální vedení celého procesu a soutěž také zaštítí po odborné stránce. Během ledna bude zahájena příprava konkrétního soutěžního zadání a následně i sestavování poroty, ve které vedle volených zástupců městské části – včetně opozice – zasednou renomovaní odborníci. Samotná soutěž bude vyhlášena v polovině dubna prvním kolem, do nějž se budou moci přihlásit všichni zájemci z řad grafických designérů a studií. Do druhého kola následně postoupí pět soutěžících. Vítěz bude znám v červnu letošního roku.

„Podobný typ soutěže jsme organizovali pro městskou část Praha 3. Vzešla z ní vizuální identita, která je výrazná, odvážná a hravá. Za dva roky své existence radnici přiblížila k občanům, zviditelnila Prahu 3 a téměř zlidověla. Věříme, že skvělého výsledku se dočkají i v Praze 6,“ přibližuje parametry soutěže a s ní spojená očekávání Radim Tuček, strategický ředitel Czechdesignu.

Současná Praha 6 je místem pro každodenní život i sídlem významných univerzit, ambasád nebo mezinárodního letiště. Moderní umění ve veřejném prostoru a technologie se staly její nedílnou součástí. Designerská soutěž by tak měla nastolit cestu k vybudování vizuální identity, která bude autenticky odrážet podobu největší pražské městské části – bude moderní, nadčasová, důmyslná a otevřená světu. Nová sjednocená grafická podoba se pak postupně promítne do celkové vizuální komunikace Prahy 6.

Dosavadní logo, kterým se městská část Praha 6 prezentuje, pochází z roku 2005 z pera Michala Kopeckého. Logo je postaveno na průniku dvou základních geometrických tvarů – čtverce a kruhu. Spojení obou tvarů odkazuje ke konstruktivistické a funkcionalistické architektuře 30. let 20. století, která nalezla zvláště na území Prahy 6 své maximální uplatnění.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)