Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

PNS snižuje ztrátu a posiluje partnerství

© PNS

Místopředseda představenstva První novinové společnosti (PNS) Ondřej Vaňha hledá způsoby, jak v době rostoucích nákladů a personální krize udržet výsadní postavení jeho distribuční společnosti. PNS prošla loni restrukturalizací a snižuje ztrátu. Byznys chce podpořit skrze partnerství. Aktuálně jde o spolupráci s Liftagem, ÚOHS také přezkoumává spojení s Českou poštou.

Distribuce podle mediálních domů zdražila. Můžete to potvrdit?

Náklad distribučních služeb, které poskytujeme, se skládá zejména z dopravy, která reflektuje ceny pohonných hmot, a z výdajů na doručovatele, které reflektují vývoj průměrné a minimální mzdy. Při zvýšení vstupů se nejdříve díváme, co bychom mohli ještě optimalizovat. Nicméně s ohledem na již provedenou restrukturalizaci firmy, úsporná opatření a obecně velmi nízké marže u našeho byznysu, musíme zvýšení vstupů bohužel přenést na naše zákazníky. Docházelo k němu již v loňském roce a týká se to i letoška. V žádném případě se však nejedná o dramatické navyšování, jak jej vidíme v jiných sektorech.

Reklama
Know

V čem přesně spočívala „restrukturalizační opatření“ a co přinesla?

Pořídili jsme dvě třídící linky, abychom eliminovali zvyšující se náklady na pracovní sílu a nedostatek lidí. Vyvinuli jsme webovou aplikaci pro komunikaci mezi PNS a našimi 14 tisíci prodejními místy. Odbourali jsme tak telefonickou a mailovou komunikaci a velkou část celého procesu zautomatizovali. Sloučili jsme řízení našich tří distribučních sítí. Průběžně optimalizujeme roznosové trasy jejich „motorizací“ a agilním plánováním. Velmi razantně jsme v uplynulém roce zeštíhlili i administrativu. Naše kapacity využíváme i pro doručování malých balíčků a prodejní síť jako výdejní místa pro většinu „balíkářů“.

PNS řeší distribuci na prodejní místa, relativně nově i předplatné, také adresnou a neadresnou distribuci…Budete v něčem posilovat?

V těchto disciplínách hrajeme první ligu již čtvrtým rokem. Nemůžeme zvolnit ani v jedné z nich. Každý z těchto trhů je bohužel klesající a naše náklady na distribuci jsou téměř fixní. Pro každou oblast tak máme připraven rozvojový plán, který je založen buď na nové službě, sdílení sítí a nákladů nebo i na rozšíření nabídky služeb v rámci strategického partnerství.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním čísle MAM. Výtisk si můžete zakoupit zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)