Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ) představil nový název svého projektu hodnocení důvěryhodnosti médií. Nově se nazývá MediaRating, přidává vlastní logo a pro média zavádí možnost užití pečetě, kterou si mohou vystavit například na svou domovskou stránku.
Dříve se projektu říkalo Rating NFNZ. Fond hodnocení realizuje už dva roky, sleduje v rámci něj dodržování hlavních novinářských principů. „Spojení slova rating čili v překladu hodnocení a slova média jasně vymezuje oblast působení projektu, proto MediaRating,“ vysvětluje úpravu výkonná ředitelka NFNZ Kateřina Hrubešová (viz foto). Rozhovor s ní si budete moci přečíst v dalším čísle týdeníku MAM, které vychází v pondělí 10. ledna. „MediaRating chceme posunout mezi jednotné mediální měny, tedy do metrik jako jsou Mediaprojekt, NetMonitor, Peoplemetery či monitoring inzerce. Mediální agentury už dnes náš Rating znají a používají ho,“ dodává Hrubešová.
Projekt získává i své vlastní logo a pro analyzovaná média navíc NFNZ přidává známku (pečeť) s aktuálním hodnocením, kterou budou moci zveřejnit na svém webu či na titulní straně. Autorem loga i pečetě MediaRatingu je grafik David Slimák, který vytvořil vizuální styl a logo NFNZ.
MediaRating dnes zahrnuje více než 84 zhodnocených titulů v oblasti zpravodajství a publicistiky a koncentruje média tištěná i internetová.