Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Do Česka loni vstoupilo skoro třicet nových značek

Analýza realitní společnosti CBRE ukazuje, že v loňském roce vstoupilo do Česka 29 nových značek, což představuje meziroční nárůst o 26 procent. Tento výsledek je lepší i ve srovnání s předcovidovým rokem 2019.

Hlavní retailovou událostí byla pražská premiéra irského řetězce s oblečením a doplňky Primark na Václavském náměstí, z pohledu high street pak otevření butiku s italskou luxusní módou Versace v Pařížské ulici. S ohledem na nastupující trendy lze jako zlomové považovat také otevření takzvané phygital prodejny partnerských společností Eobuv.cz a Modivo na pražském Smíchově.

„Většina nově příchozích brandů mířila do Prahy, která je tradičně vyhledávanou turistickou destinací a zároveň zde nechybí vysoká kupní síla obyvatelstva s potenciálem dalšího růstu. Dohromady jich bylo 23, především z oblasti módy. Ovšem dvě značky si pro vstup na český trh vybraly Brno: obchod s módním oblečením Heavy Tools z Maďarska se rozhodl pro Galerii Vaňkovka a rakouská značka mikrodrinků Waterdrop si zvolila pěší zónu v Rašínově ulici,“ říká Jan Janáček, vedoucí týmu maloobchodních pronájmů v CBRE. Po jedné zamířily značky také do Karlových Varů (čistírna oděvů Mr Jeff ze Španělska), Olomouce (slovenský provozovatel multikin Cinemax) a Příbrami (diskontní řetězec supermarketů Mere původem z Ruska).

Reklama
ČEZ

Většina značek je z Evropy

Nejvíce brandů k nám vloni přišlo ze sousedících zemí. Ať už se jedná o dva německé oděvní řetězce specializované výhradně na pánskou módu Anson´s a Hiltl, optiku Fielmann či fitness centrum Clever fit. Shodně po čtyřech značkách přibylo také z Polska: obchod s módou, obuví a doplňky od společností Eobuv.cz/Modivo, řetězec HalfPrice ze skupiny CCC nabízející značkovou módu a vybavení do domácnosti za zvýhodněné ceny, zábavní koutek pro děti Leopark a síť kaváren Dobro & Dobro Cafe. Aktivní byly také značky původem ze Slovenska – Dedoles se sortimentem převážně ponožek, spodního prádla a dalších doplňků, obchod Cube s výběrem kabelek a obuvi od světových návrhářů jako je Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Michael Kors či Furla a již zmiňovaná síť multikin Cinemax. Nezaostávaly ani francouzské brandy jako Moa Paris s módními doplňky, multi-brandový obchod Vermont Store s prémiovými produkty značek Karl Lagerfeld, Manuel Ritz nebo Gant a síť luxusních cukráren Aux Merveilleux de Fred. Ta otevřela svoji provozovnu v Revoluční ulici jako první ve střední Evropě teprve v prosinci. Obecně všechny značky, které vloni přišly na tuzemský trh, pocházejí ze starého kontinentu. Výjimkou je kanadská značka Aldo s obuví a kabelkami, která se vloni vrátila do Česka po krátké pauze.

Naopak počet značek, které opustily český trh se vloni meziročně snížil: mj. odešla například americká značka dekorativní kosmetiky Nyx, polská značka obuvi Kazar a italský obchod Bruno Morelli & Brands z Freeport Fashion Outletu u Znojma.

„S ohledem na velmi obtížné období, kterým prochází nejen maloobchod, je pozitivním zjištěním, že český trh zůstává stále atraktivní pro řadu zahraničních značek. Současně čilý expanzní ruch pozorujeme také u českých brandů. Mnohdy se jedná o digitální projekty, jež rozšiřují svou on-line obchodní platformu o kamenné prodejny. Ovšem zdaleka se nebavíme o konci covidového období a nikdo z nás není schopen dohlédnout důsledků, které tato doba do maloobchodu přinese. Výhled na následující rok je však relativně slibný, ať již mluvíme o dlouho očekávaném otevření butiků luxusních módních brandů Chanel a Balenciaga v pražské Pařížské ulici anebo avizovanou velkou expanzi nového českého kávového řetězce Basics Coffee, který CBRE exkluzivně zastupuje,“ uzavírá Janáček

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)