Francie se v rámci plánu na snížení emisí v dopravě uchýlila k tomu, že reklamy výrobců aut musí podobně jako v případě tabákových společností, obsahovat varování a vyzývat k využívání alternativ.
Nová pravidla pro reklamy na auta mají začít platit od března tohoto roku. Změna je následkem mnoha let kampaní enviromentálních skupin bojujících za snižování emisí. V EU totiž tvoří emise z dopravy 25 procent skleníkových plynů. V rámci nové regulace budou výrobci automobilů ze zákona povinni do reklam zahrnout jedno ze tří následujících sdělení: „Pro krátké cesty choďte či jezděte na kole. Zvažte spolujízdu. Využívejte veřejnou dopravu.“
Na konci sdělení ještě musí značky použít hashtag #MovePolluteLess a součástí musí být i přehled emisí daného vozu ve spotu. Nová pravidla mají platit pro televizi, rádio, kina, digitál i tištěná média. Značky, které zákon poruší dostanou pokutu 50 tisíc eur. „Dekarbonizace dopravy neznamená přechod jen na elektrická auta, znamená také využívat veřejnou dopravu a chodit pěšky,“ uvedla ministryně ekologie Barbara Pompili.
Ve hře je také možný úplný zákaz reklam byznysů založených na fosilních palivech v celé EU, o což se snaží například European Citizens Initiative. Francie už si odsouhlasila zákaz reklam na nejvíce znečišťující vozy od roku 2028.