Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Automobilky musí v reklamách ve Francii nabádat k chůzi či využití MHD

Francie se v rámci plánu na snížení emisí v dopravě uchýlila k tomu, že reklamy výrobců aut musí podobně jako v případě tabákových společností, obsahovat varování a vyzývat k využívání alternativ.

Nová pravidla pro reklamy na auta mají začít platit od března tohoto roku. Změna je následkem mnoha let kampaní enviromentálních skupin bojujících za snižování emisí. V EU totiž tvoří emise z dopravy 25 procent skleníkových plynů. V rámci nové regulace budou výrobci automobilů ze zákona povinni do reklam zahrnout jedno ze tří následujících sdělení: „Pro krátké cesty choďte či jezděte na kole. Zvažte spolujízdu. Využívejte veřejnou dopravu.“

Na konci sdělení ještě musí značky použít hashtag #MovePolluteLess a součástí musí být i přehled emisí daného vozu ve spotu. Nová pravidla mají platit pro televizi, rádio, kina, digitál i tištěná média. Značky, které zákon poruší dostanou pokutu 50 tisíc eur. „Dekarbonizace dopravy neznamená přechod jen na elektrická auta, znamená také využívat veřejnou dopravu a chodit pěšky,“ uvedla ministryně ekologie Barbara Pompili. 

Reklama
Know

Ve hře je také možný úplný zákaz reklam byznysů založených na fosilních palivech v celé EU, o což se snaží například European Citizens Initiative. Francie už si odsouhlasila zákaz reklam na nejvíce znečišťující vozy od roku 2028.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)