Automobilky musí v reklamách ve Francii nabádat k chůzi či využití MHD

Francie se v rámci plánu na snížení emisí v dopravě uchýlila k tomu, že reklamy výrobců aut musí podobně jako v případě tabákových společností, obsahovat varování a vyzývat k využívání alternativ.

Nová pravidla pro reklamy na auta mají začít platit od března tohoto roku. Změna je následkem mnoha let kampaní enviromentálních skupin bojujících za snižování emisí. V EU totiž tvoří emise z dopravy 25 procent skleníkových plynů. V rámci nové regulace budou výrobci automobilů ze zákona povinni do reklam zahrnout jedno ze tří následujících sdělení: „Pro krátké cesty choďte či jezděte na kole. Zvažte spolujízdu. Využívejte veřejnou dopravu.“

Na konci sdělení ještě musí značky použít hashtag #MovePolluteLess a součástí musí být i přehled emisí daného vozu ve spotu. Nová pravidla mají platit pro televizi, rádio, kina, digitál i tištěná média. Značky, které zákon poruší dostanou pokutu 50 tisíc eur. „Dekarbonizace dopravy neznamená přechod jen na elektrická auta, znamená také využívat veřejnou dopravu a chodit pěšky,“ uvedla ministryně ekologie Barbara Pompili. 

Ve hře je také možný úplný zákaz reklam byznysů založených na fosilních palivech v celé EU, o což se snaží například European Citizens Initiative. Francie už si odsouhlasila zákaz reklam na nejvíce znečišťující vozy od roku 2028.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)