Třicátý ročník soutěže, kterou pořádá český Art Directors Club, se uskuteční až na jaře příštího roku.
Jubilejní 30. ročník soutěže ADC Czech Creative Awards se letos neuskuteční. Pořadatelé z tuzemského Art Directors Clubu se ho rozhodli posunout až na jaro roku 2023. Po dvou ročnících, kdy byla soutěž kvůli opatřením proti koronaviru odsunuta na listopad, se chtějí vrátit k tradičním termínům.
„Jedním z důvodů byla i problematická časová návaznost na ADC*E Awards, kde posunem na původní termín zajistíme českým vítězům víc času na registraci,“ uvedl předseda českého ADC David Suda.
K dalším důvodům Suda zařadil problematickou organizaci zasedání poroty,samotného předávání během začínající podzimní vlny koronaviru a čistě organizační problémy, kdy při přípravách na podzimní termín se ADC i přihlašující agentury musely vedle obvyklého stresu navíc vypořádávat i s letními dovolenými.
Přestože to znamená, že se v kalendářním roce 2022 Louskáčky udělovat nebudou, organizátoři věří, že se výjimečně delší soutěžní období stejně jako loni projeví ve větší kvalitě a konkurenci přihlášek.
Osmnáct měsíců mezi dvěma ročníky navíc ADC plánuje využít pro hlubší zamyšlení nad minulými ročníky a případné změny v soutěži, na které ve standardním kalendáři nezbývá čas.
„Určitě se chceme podívat na soutěžní kategorie, protože aktuálně se spousta té nejzajímavější reklamy odehrává v nových formátech a prostředích. Chceme také vyřešit některé technické věci ohledně přihlašování, a hlavně chceme připravit celý třicátý ročník tak, aby skutečně bylo co slavit,“ doplnil Suda s tím, že bližší informace bude ADC zveřejňovat průběžně.