Weby s přesahem, smart obsah a design budou hrát v příštím roce prim, míní Jakub Kofroň z agentury Beneficio.
V Beneficio jsme se za poslední dva roky téměř přeorientovali z agentury, kterou potřebujete pro launch produktů a služeb, do agentury, jíž potřebujete pro efektivitu a méně závislosti na lidech. Toto jsou oblasti, na které sázíme my i největší hráči v zahraničí. Pro rok 2022 je cíl jasný, automatizace objednávek, leadů nebo prezentace zboží a služeb nestačí, zákazníky je třeba odbavit do co největší míry online a to není vždy jednoduché. Zde je pár tipů jak na to:
Inteligentní prvky a automatizace
Velká část našich poptávek se zaměřuje na automatizaci. Ať už jsou to interní systémy, které koncový uživatel nevidí, nebo online nástroje, jež usnadňují obchod či dokonce podstatně automatizují celé obory. Běžně se tak setkáváme s tím, že i průměrné firemní weby obsahují klientské zóny, e-shopy obsahují systémy na optimalizaci rozvozových tras nebo webové pozadí se systémy, které přebírají celé řízení zakázek u středních firem.
Zkrátka u tvorby webu na míru se přichází na spousty dalších věcí, které by se daly spolu s tím vyřešit efektivněji a nespadají například pod účetní nebo CRM software. Není výjimkou, že investice do takových systémů pro naše klienty představuje návratnost už v řádu několika měsíců, a to jak snížením chybovosti, tak optimalizací procesů a snížením tlaku na nábor nových pracovníků.
Design jako standard
Skvělý design byl dlouhou dobou výsadou, dnes je absolutním standardem. Byť se celé prostředí marketingu a onlinu velmi progresivně mění, v designu webů a aplikací se vše dostalo na jakýsi bod standardu. Že bude web nebo aplikace vypadat krásně, už není něco co by nás odlišovalo od ostatních, počítá se s tím. Zaplať pánbůh!
Flat na vzestupu
Co vidíme jako další trend, je postupný návrat k „flat designu“, který byl často skloňován kolem roku 2018 a zdá se, že poslední webové facelifty jej nedokázaly překonat.
Smart content
Čím dál tím více budeme pracovat s tím, že bude třeba zobrazovat jiný obsah jinému typu uživatelů podle jeho chování. Už bychom neměli hovořit o „landing pages“ či rozdělení uživatelů na B2B nebo B2C. Měli bychom umět poznat, jakým chováním se uživatel zajímá o konkrétní obsah a ten mu naservírovat bez nutnosti přílišného přesměrovávání.
Rychlost načítání
S rozvojem pokročilých webových platforem a velké míry interaktivních prvků či animací vzniká přirozený tlak na velkou datovou náročnost webových projektů. Ty pak mají tendenci načítat se pěkných pár sekund. Když vezmeme v potaz, že již více než polovina uživatelů našich klientů vstupuje na webové stránky z mobilních zařízení, nelze tento neduh vždy tolerovat ani řešit „pre-loaderem“, jak je doposud zvykem. Řešením jsou technologie, které umožní velkou část obsahu načítat postupně, či využití služeb umožňující lepší kompresi multimediálních souborů nebo jejich efektivní „cachování“. Počítáme s tím, že se na tuto problematiku budeme soustředit u nových projektů stále častěji ale zároveň optimalizovat ty stávající.
Obnažení nabídky
Velmi častou položkou nových webů budou detailní konfigurátory produktů či služeb a „obnažení“ nabídky i kalkulací ve prospěch časové úspory obchodních procesů.
Perličky
Pro klienty-fajnšmejkry samozřejmě pečlivě pracujeme na dalším „posunutí“ jejich webové prezentace a připravujeme se na prvky virtuální reality, ilustrací nebo pokročilých animací.
Text zpracoval Jakub Kofroň, marketingový ředitel z digitální agentury Beneficio.cz