Nejrychleji rostoucí sociální síť světa TikTok plánuje v USA zprovoznit rozvážkovou službu TikTok Kitchen, která se bude zabývat rozvozem jídla.
Na TikToku je spousta videí týkajících se jídla a receptů a i tato oblast přispěla k růstu popularity této sítě. Divácky vděčný profil tam má i známý šéfkuchař Gordon Ramsay, který vtipně komentuje parodie na jídlo v podání některých tvůrců. Nyní TikTok nabídne lidem i hitovky z této sítě a nejoblíbenější recepty, které na síti kolují. TikTok projektu spolupracuje se společností Virtual Dining Concepts (VDC), která se soustředí právě na rozvoz jídla. Zatím je v plánu 300 provozoven, do konce roku 2022 by se měl jejich počet zvýšit na tisícovku.
„V nabídce budou virální pokrmy – zpočátku půjde o zapečené těstoviny s fetou, kukuřičná žebírka, těstovinové chipsy či smash burger,“ prozradila společnost. Nicméně nabídka nezůstane stejná a bude se obměňovat zhruba po každých třech měsících, a to podle nejnovějších virálních trendů na platformě. Již zmiňované těstoviny s fetou přitom byly v roce 2021 vůbec nejvyhledávanějším receptem na Googlu.
Pro přípravu pokrmů využije TikTok stávající restaurace, včetně řetězců vlastněných spoluzakladatelem VDC Robertem Earlem, jako jsou Buca di Beppo a Bertucci’s. Uživatelé TikToku, kteří stojí za úspěšnými recepty, přitom obdrží část výtěžku, který TikTok prodejem pokrmu vzešlého z jejich virálního receptu získá. Mluvčí TikToku Elena Saavedra také uvedla, že tito tvůrci „budou viditelně uvedeni v průběhu akce“. Tato kampaň podle ní není o tom, že by TikTok vstoupil do restauračního byznysu, ale aby se k lidem dostalo jídlo oblíbené na této síti.