Nike koupil společnost RTFKT vytvářející virtuální tenisky

Sportovní oděvní gigant v rámci nové akvizice získal společnost RTFKT Studios. Tato značka také vyrábí také tenisky, ovšem jen virtuální jako NFT.

„Tato akvizice je dalším krokem, který urychluje digitální transformaci Nike a umožňuje nám sloužit sportovcům a tvůrcům na pomezí sportu, kreativity, her a kultury,“ uvedl CEO Nike John Donahoe v prohlášení. „Získáváme velmi talentovaný tým tvůrců s autentickou a propojenou značkou. Naším plánem je investovat do značky RTFKT, sloužit a rozvíjet jejich inovativní a kreativní komunitu a rozšířit digitální stopu a možnosti Nike.“

Letos v únoru při začátku boomu NFT prodala RTFKT ve spolupráci s umělcem FEWOCiOUS reálné páry tenisek společně s virtuálními. pouhých šest minut se jich prodalo přes 600 za 3,1 milionu dolarů. Aktuálně se však některé z nich prodávají na portále OpenSea méně než za původní pořizovací ceny. Nike považuje RTFKT za vedoucí brand, který přináší velkou inovaci v oblasti sběratelství další generace, které propojuje kultury s hraním. Nike patří mezi první velké globální firmy, které se intenzivně poohlížejí o využití potenciálu metaversa a NFT. 

„Nike je jediná značka na světě, která sdílí hlubokou vášeň, kterou máme pro inovace, kreativitu a komunitu, a jsme nadšeni z toho, že můžeme rozvíjet naši značku, která se plně zformuje v metaverzu,“ uvedli zakladatelé během oznámení akvizice, jejíž detaily nebyly zveřejněny.  Hned při návštěvě stránky RTFKT vyzve uživatele, aby připojili svou kryptoměnovou peněženku Metamask s tím, že v budoucnu půjde o způsob, jak načít vlastní NFT věci a dostat se k jejich využití po načtení v rámci metaversa.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)