Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Festku bude řídit Sadowsky. Jejich kola mají být světová, ale zůstat v Česku

Český výrobce karbonových rámů pro jízdní kola Festka má nového generálního ředitele. Je jím Roberto Sadowsky, který dříve šéfoval společnosti Pinarello US.

„Trvalo nám deset let, než jsme vyvinuli produkt a našli pro něj zákazníky. Nyní je čas posunout Festku na další úroveň,“ říká spoluzakladatel společnosti a hlavní produktový designér Michael Moureček.

Sadowsky přináší bohaté zkušenosti z byznysu na nejvyšší úrovni. Narodil se a vyrostl v Itálii a posledních jedenáct let vedl americké pobočky prestižních italských sportovních značek, jako například Dainese a Pinarello. Roberto, který se v předchozí etapě své kariéry věnoval oblasti prodeje na všech možných úrovních, získal během svého působení v USA velké zkušenosti ve všech aspektech podnikového řízení. K České republice má zvláštní vztah, neboť jeho matka je Češka, která jej od dětství učila svůj rodný jazyk.

Reklama
MMcite

„Ambicí společnosti Festka je stát se celosvětově nejvýznamnějším a nejautentičtějším klíčovým hráčem v oblasti luxusních a high-end jízdních kol,“ říká ke svému jmenování Roberto Sadowsky. „Festka je sice malá společnost, ale vytvořila si neuvěřitelně silnou značku a oddanou zákaznickou základnu. Sama vyrábí unikátní technologií rámy a kola, která si kupují a oceňují lidé na celém světě. Naším záměrem je na těchto mimořádných základech dále stavět, a to tak, že výrazně rozšíříme naše výrobní kapacity, a přitom zůstaneme zde v Česku.“

Sadowsky prý Festku nejdřív sledoval z vlastního zájmu zpovzdálí. Až po čase si začal povídat se spoluzakladateli o jejich ambicích a plánech do budoucnosti. „Vždycky jsem cítil, že značka má zvláštního ducha, kterého jsem nikde jinde neviděl. Česko je zemí bohatou na technické know-how v oblasti výroby a designu, se spoustou šikovných lidí ochotných inovovat a vytvářet hodnoty. V něčem mi připomíná Itálii před globalizací. Toto skvělé prostředí nám umožní inovovat a přinést do cyklistického průmyslu jedinečný výrobní i obchodní model.“

Spoluzakladatelé společnosti Festka se doposud podíleli jak na vedení společnosti. Ondřej Novotný zodpovídal za výrobní proces a Michael Moureček za vývoj. Příchod Roberta Sadowského jim uvolní ruce a umožní jim plně se věnovat důležitým úkolům, které je čekají.

Když se jich tří zeptají, co by si za Festku přáli, mají připravenou odpověď: „Chceme vyrábět kola, do kterých se lidé zamilují.“

Roberto je absolventem Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia, třetí nejstarší univerzity v Evropě, kde vystudoval ekonomii. Je ženatý a má dvě děti. Hovoří italsky, anglicky, česky, německy a španělsky. Volný čas tráví rád s rodinou v přírodě. Mezi své oblíbené aktivity řadí lyžování, turistiku, cyklistiku, plavání a windsurfing.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)