Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Czech News Center podpoří spolek Nelež

Czech News Center jako první tuzemský mediální dům podpoří aktivity spolku Nelež, který bojuje proti reklamě na dezinformačních webech a stará se o edukaci v oblasti zodpovědného obsahu a zadávání reklamy.

„Jako jeden z největších hráčů českého mediálního trhu musíme dbát na dodržování i uplatňování hodnot, které přímo souvisí s novinářskou činností. Každodenně vytváříme množství obsahu, a naší prioritou je jeho kvalita a správnost. Za jednu z těchto důležitých hodnot tak považujeme nastavení společenského dialogu v tématu odpovědnosti za produkovaný obsah. Protože se přesně o to iniciativa Nelež zasazuje, včetně edukace těch, kdo by odpovědnost měli uplatňovat, dává nám maximální smysl se v této snaze spojit,”  říká jeden z šéfů Czech News Center Juraj Felix.

Dezinformační spolek Nelež vznikl na začátku roku 2020. Iniciativa upozorňuje zadavatele na škodlivost jejich reklamy na dezinformačních webech. Aktuálně označuje za dezinformační, tedy záměrně manipulativní a lživé weby, 21 českých online periodik. Kromě jejich seznamu, který vytváří autoři spolku na základě několika mechanik, vzdělává firmy a agentury, jak na takových webech neinzerovat, případně na nich blokovat zobrazování své reklamy. Mezi zodpovědnými inzerenty a podporovateli, kteří se už k myšlence oficiálně přidali, je dnes 193 státních i soukromých, lokálních i mezinárodních firem, tvůrců reklam, agentur nebo asociací.

Reklama
ČEZ

Nelež je zároveň součástí mezinárodní platformy boje proti dezinformacím a partnerem The Global Disinformation Index, jehož fungování je založeno na třech hlavních pilířích: neutralitě, nezávislosti a transparentnosti. Cílem GDI je snížit počet dezinformačních webů a odstřihnout je od finančních zdrojů. „Všichni víme, jak je těžké se v současném online prostředí orientovat a vědět, čemu věřit. Těší nás, že právě inzerenti si začínají uvědomovat, v jakém mediálním prostoru se jejich značka nachází, v jakém kontextu spotřebitel značku vnímá. Proto jsme moc rádi, že jeden z největších mediálních hráčů se stává podporovatelem spolku Nelež. Je to jasný signál celému trhu k nastavení jasných etických hranic,” doplňuje jeden ze zakladatelů spolku Roman Číhalík.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)