Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ČT spustí vylepšené iVysílání. Nabídne i první čistě webové pořady

Česká televize představí v pondělí 6. prosince novou generaci iVysílání. Online video platforma ČT nabídne v první fázi přehlednější katalog pořadů, vyšší komfort pro uživatele a nově také exkluzivní obsah – tvorbu určenou pro ryze internetovou distribuci.

Web bude nově přístupný divákům s různými typy smyslového znevýhodnění. Po první fázi budou v příštím roce následovat aplikace pro chytrá zařízení i HbbTV a rozsáhlou rekonstrukci pak zakončí nové možnosti uživatelských účtů.

„První verzi iVysílání spustila Česká televize na přelomu milénia, tedy v době, kdy v Česku ještě neexistoval YouTube ani Facebook a Netflix poskytoval filmy pouze na DVD. Za jednadvacet let se nám podařilo vybudovat archiv pětadevadesáti tisíc hodin pořadů, který je v rámci tuzemského prostředí unikátní nejen svým rozsahem, ale i svým tematickým a historickým záběrem,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Reklama
Know

„Stejně tak si ale za tuto dobu iVysílání nashromáždilo řadu neduhů, které web brzdily v rozvoji. Internetová distribuce televizního obsahu je přitom trend, který vyžaduje moderní a flexibilní přístup. Už v roce 2017 jsem proto ve svém kandidátském projektu psal o nutnosti vybudovat úplně novou platformu. Takovou, která bude adekvátně reagovat na měnící se potřeby a očekávání diváků. Realizace tohoto kroku pro nás znamenala řadu analýz, výzkumů, testů a neviditelných technologických změn, které se budou v uživatelském prostředí projevovat postupně, od letošního prosince až do konce příštího roku. Jsem rád, že první výsledky můžeme nabídnout divákům už nyní, před Vánocemi, a nabídnout jim tak kvalitní alternativu k našemu televiznímu programu,“ doplnil Dvořák.

První dokončená fáze rozsáhlé rekonstrukce iVysílání, kterou představí Česká televize v pondělí 6. prosince, přinese uživatelům vedle proměny designu zejména zpřehlednění celkové nabídky pořadů v novém katalogu, který bude členěn podle žánru, tématu, základní cílové skupiny a dalších kategorií.

„V souladu s dlouhodobými trendy veřejnoprávních televizí v Evropě klademe daleko větší důraz na takzvanou kuraci obsahu, tedy editorské seskupování a doporučování pro různé zájmové skupiny uživatelů. Zaměřujeme se na zpřístupnění a provázání jednotlivých položek, které Česká televize v online prostředí nabízí, do logicky uskupených a uživatelsky atraktivních celků,“ říká ředitel divize Vývoj a nová média Jan Maxa. Změnami prošel i samotný přehrávač videí a nově bude web uzpůsoben také uživatelům s různými typy znevýhodnění, nevidomým či slabozrakým, pro něž bude iVysílání zpřístupněno intuitivním ovládáním přes klávesnici a optimalizací pro hlasové čtečky.

První „web-only“ pořady

Souběžně s vývojem platformy iVysílání se Česká televize zaměřila i na vývoj nových formátů, které budou exkluzivně dostupné pouze na internetu. „Je to pro nás skvělá příležitost, jak přinést zajímavý obsah i mladším nebo úžeji zaměřeným diváckým skupinám, jak si vyzkoušet nové formáty a technologie, nebo jak zapojit tvůrce, se kterými jsme třeba doposud nespolupracovali. Ještě letos nabídneme internetovým divákům cykly RapStory, Do divočiny a Kritika budoucnosti,“ říká Dvořák.

Prostor v iVysílání dostane nově také zahraniční tvorba určená výhradně pro online platformu. V průběhu prosince se diváci mohou těšit na dva snímky – na legendární kanadské fantasy Dům plný strachu a na německo-italský film Momo natočený podle předlohy Michaela Endeho, autora románu Nekonečný příběh. Dvojici titulů doplní současná dokumentární série z Dánska „Jsme svoji“ mapující první rok manželství Sidsel a Christiana, páru narozeného s Downovým syndromem.

Finále až v 2022

Na inovované iVysílání představené v prosinci navážou v průběhu následujícího roku další technologické implementace. Mezi nimi například nová aplikace pro HbbTV nebo aplikace pro mobilní telefony a platformy chytrých televizorů. Celou rekonstrukci zakončí na závěr příštího roku možnost individuálního uzpůsobení iVysílání dle uživatelských preferencí.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)