Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Česko má z ADC*E Awards šest stříbrných a osm bronzových trofejí

Na evropské kreativní soutěži dokonce po dvou stříbrech získaly agentury OAK a DDB Prague. Slovenské agentury získaly jedno stříbro a šest bronzů.

Třicátý ročník evropské kreativní soutěže ADC*E Awards rozdal 44 zlatých, 103 stříbrných a 121 bronzových trofejí. Nechybělo ani Grand Prix, které získala kampaň #wombstories od agentury AMV BBDO pro značku Bodyform/Libresse společnosti Essity. Tříminutový spot podle kritiků „vystihnul zkušenosti žen daleko lépe, než jak se to podařilo Hollywoodu za více než sto let“, uvádí evropský Art Directors Club, který ADC*E Awards pořádá.

Z celkem 901 přihlášek z 24 zemí vybírala vítěze porota 53 kreativců z 19 evropských států, mezi nimiž Česko zastupovali Gert Laubscher, kreativní ředitel DDB Prague a prezident poroty pro Print & Outdoor, Martin Mareš, kreativní ředitel Leo Burnett Prague a člen poroty Print & Outdoor, a Lin Kunčická, kon-ceptuální art direktorka na volné noze.

Reklama
Know

Z Česka ocenění získalo celkem 14 prací. Mezi nejúspěšnější se zařadily se dvěma stříbry agentury One of a Kind s kampaní pro Post Bellum, DDB Prague za kampaň pro McDonald’s a McCann Prague se stříbrem za projekt 13 minut pro ČAP a bronzem za rozhlasovou kampaň pro Člověka v tísni.

Mezi slovenskými projekty pak bodovala agentura This is Locco, která si odnesla čtyři bronzy za projekt s digitální osobností Bejby Blue pro Tatra Banku. Stříbro si odnesla agentura Made by Vaculik s Vánočním hitem z roku 1973 pro slovenský Heineken.

Kompletní výsledky letošního ročníku ADC*E Awards najdete zde. Níže se můžete podívat na galerii oceněných prací z Česka a Slovenska:

Česká stříbra:

Jak žijí hrdinové je i na nás
Agentura: OAK
Klient: Post Bellum
Emotivní spot pro Post Bellum, který staví do drsného kontrastu to, jak si život opravdových českých hrdinů představují děti, a jak lidé zasluhující vděk společnosti skutečně žijí, vytvořila agentura ve spolupráci s produkcí Bistro Films a v režii Marka Partyše.

Nádobí neřeš
Agentura: DDB Prague
Klient: McDonald’s
Ikonické produkty značky agentura v kampani na McDelivery složila z „nepořádku“ v kuchyni, který už zákazníci nebudou muset řešit.

Zkrocené říkanky
Agentura: Leo Burnett Prague
Klient: Svoboda zvířat
Direct mail Zkrocené říkanky byl součástí kampaně Okoukáno v cirkusu pro neziskovou organizaci Svoboda zvířat, která pomohla přesvědčit zákonodárce ke změně legislativy na ochranu divokých zvířat. Získal též zlatého Louskáčka a  ocenění FLEMA Awards.

13 minut
Agentura: McCann Prague, Hero & Outlaw, Renegadz
Klient: ČAP
Kampaň varující před nebezpečnou rychlostí na silnicích se objevila ve všech mediatypech, její hlavní částí byl celovečerní dokument Víta Klusáka, který odvysílala ČT a jako první „branded content“ od agentury ho použilo HBO.

České bronzy:

Budvar 33
Agentura: Kaspen Jung von Matt
Klient: Budějovický Budvar
První hořký ležák Budějovického Budvaru představil kampaň v protikladu ke standardním reklamám s pomocí spotu poskládaného z různých „přihlouplých gifů“, které byly různě kombinované i v jiných médiích.

Za bezpečný domov – Duch
Agentura: Triad Advertising
Klient: Ikea
Dlouhodobý projekt bojující proti domácímu násilí přispěl ke změně zákona s větší legislativní ochranou obětí domácího násilí. Kampaň uspěla i na českých ADC Awards, získala Grand Prix na české Effie i dvě ocenění na Effie Europe, objevila se na shortlistu Cannes Lions, je i ve finále Epica Awards.

From Castle to Castle
Agentura:  Old & Rich
Klient: Red Bull
Ve více než sedm minut dlouhém videu projíždí monopost F1 týmu Red Bull českými a slovenskými turistickými destinacemi, které tak ukázal milionům fanoušků značek. Na záběrech z Česka spolupracovala značka též s agenturou Czech Tourism.

Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět
Agentura: Wilhelm Kinga
Klient: Rohlik.cz
Kampaň se spotem v produkci Bistro Films a režii Marka Partyše se snažila dobrým lidem dodat v době covidové optimismus a najít úsměv s pomocí dobrého jídla.

#sitozkuste
Agentura: McCann Prague
Klient: Člověk v tísni
Protože se téměř polovina Čechů staví negativně k rozvojové pomoci, dala jim kampaň možnost na vlastní uši zkusit, jak těžké je žít uprostřed ozbrojeného konfliktu.

Sliby mojí vagíně
Agentura: Symbio Digital
Klient: Hartmann – Rico
Kampaň značky Ria s pomocí další edukační kampaně, kterou vytvořila ve spolupráci s organizací Loono, pomáhala vylepšit vztah mladých žen s jejich vlastním tělem.

Redesign vizuálního stylu a loga Czech Badminton
Agentura: Triple Bang Agency
Klient: Český badmintonový svaz
Nový vizuální styl Českého badmintonového svazu se odpoutal od státní symboliky a zvolil trendy rošťáckou hříčku reprezentovanou například logem charakteristického míčku složeného ze slova BAD. Tak má zaujmout mladé i na mezinárodních turnajích.

Slovenské stříbro:

Vianočný hit roka ’73
Agentura: Made by Vaculik
Klient: Heineken Slovakia
Nejprodávanější značka piva na Slovensku má na trhu též produkt v retro designu s recepturou z roku 1973. Když začaly klesat prodeje, pomohla jim zpátky k růstu retrokampaň s hity ze 70. let. Nemohl chybět ani vánoční song. Projekt získal mimo jiné Grand Prix na česko-slovenské soutěži YouTube Works

Slovenské bronzy:

Bejby Blue – Show your digital persona
Agentura: This is Locco
Klient: Tatra Banka
Tatra Banka si na Slovensku chtěla udržet pozici jedné z nejinovativnějších digitálních značek, a tak se zrodila mladá virtuální umělkyně Bejby Blue. Jako influencerka se stala součástí kultury mladých lidí, streamovala online hry, vystupovala v hudebních videoklipech, učila své fanoušky žít ekologicky a udržitelně. Získala hned čtyři bronzy na ADC*E Awards, ale například i ocenění na YouTube Works.

Nekonečné dáta – Autobusová zastávka
Agentura: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Kampaň vtipným způsobem upozorňuje na nabídku nekonečných dat, díky nimž se zákazníci nemusí neustále kontrolovat.

Web it easy
Agentura: Darwin and the Machines
Klient: Websupport
Historicky první televizní kampaň největšího slovenského poskytovatele hostingových služeb představila jejich lehké využívání i na českém a maďarském trhu. Součástí komunikace byla i nová vizuální identita za níž stojí odborníci okolo Rudolfa Letka z agentury GoBigname. Vytvořili i nové kódy značek včetně maskota a písma na míru. Celkový koncept mezinárodní kampaně pak vytvořila agentura Darwin and the Machines.

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)