Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V létě přibyli tisku čtenáři. Nejvíce sportovním titulům

Výsledky jednotného celostátního výzkumu čtenosti tiskových médií Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2021 ukázaly mírný nárůst počtu čtenářů tisku v letním období.

Ve srovnání s předchozími daty za 1. a 2. čtvrtletí 2021 vzrostl v nejnovějším období celkový zásah tisku, který dosáhl 83 procent české populace ve věku 12 až 79 let. To znamená, že tisk čtou více než 4/5 české populace ve čtenářském věku. Zároveň se zvýšil celkový počet čtenářů všeho tisku na jedno vydání, stejně jako čtenost novin a suplementů i časopisů na vydání. Nárůst čtenosti je přibližně jednoprocentní, ale vzhledem k tomu, že se týká všech základních skupin tisku, je zároveň pole Unie vydavatelů významný.

U některých skupin tisku přitom došlo k poměrně výraznému nárůstu čtenosti. Nejvíce se zvýšila čtenost sportovních titulů (+ 15 %), společenských časopisů (+ 7 %) či časopisů pro ženy (+ 7 %). Terénní dotazování v období 2. a 3. čtvrtletí 2021 probíhalo bez přerušení a nebylo negativně ovlivněno dopady pandemie a uplatňovanými protiepidemickými opatřeními.

Reklama
MMcite

„Jsem rád, že ukazatele čtenosti tisku nabraly v právě zveřejněných datech vzestupný trend. Předpokládám, že se na nárůstu čtenosti na jedné straně podílel letní ústup koronavirové pandemie a s tím spojený větší pohyb občanů i více volného času v letním období, což obojí vytvořilo příznivé podmínky pro vyšší míru kontaktu čtenářů s tiskovými médii. Navíc předpokládám, že se na vztahu čtenářů k jejich titulům projevila i pozitivní úloha tisku při důvěryhodném informování široké veřejnosti, jež se ukázala zvlášť výrazně v průběhu předchozí fáze pandemie,“ uvedl výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach

Kdo jsou čtenáři tisku?

Výsledky Media projektu ukazují, že tisk preferuje řada prestižních sociodemografických skupin obyvatel. To by mělo být podnětem pro inzerenty především prémiových značek, aby tiskovou inzerci v rámci svých reklamních kampaní více využívali. Vyšší je například podíl čtenářů deníků mezi příslušníky vyšších socioekonomických tříd oproti průměrné populaci. Také časopisy čte přibližně o 5 procent členů těchto skupin více ve srovnání s průměrnou populací. Nejvýrazněji je patrná orientace této skupiny na časopisy o vědě, technice, zajímavostech o cestování či na zpravodajské týdeníky. Nadprůměrnými čtenáři tisku jsou ale podle Media projektu také například lékaři, zdravotní sestry a další pracovníci ve zdravotnictví, učitelé, vysokoškoláci vůbec, manažeři či podnikatelé.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)