Vyhlášení výsledků soutěže podle reprezentativního výzkumu Nielsen Admosphere a Českého národního panelu proběhne během slavnostního galavečera české Effie tuto středu.
Už tuto středu budou během slavnostního galavečera českých Effie Awards oceněni tvůrci nejefektivnějších komunikačních kampaní. K tradičním kategoriím letos přibude i vyhlášení výsledků Soutěže o nejlepšího herce či herečku v reklamě, které probíhá v rámci reprezentativního výzkumu společností Nielsen Admosphere, Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace a Českého národního panelu.
V letošním ročníku soutěže hodnotili respondenti herce a herečky v jejich premiérových reklamách vysílaných v období od září 2020 do srpna 2021. Během této doby bylo k vidění celkem 195 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo celkem 97 osobností. Vítěz vzejde z pětice finalistů, jimiž se stali: Václav Vašák, Tomáš Měcháček, Václav Neckář, Ivan Trojan nebo Tomáš Jeřábek.
Poprvé pak proběhne i ocenění nejlepšího maskota v reklamě – s nimi bylo mezi loňským srpnem a letošním zářím k vidění 202 reklam, maskotů se v televizních spotech objevilo celkem 80. Nejčastěji se v reklamě objevoval maskot e-shopu Alza, která v médiích touto dobou obsadila prostor s ceníkovou hodnotou 527 milionů korun. Alzák se ale mezi finalisty neprobojoval – nominovány jsou postavičky z reklam firem Sazka, Kinder, Madeta, Paralen a Whiskas.
Výzkum oblíbenosti herců a maskotů realizovaly společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve spolupráci s Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace na základě osmi tisíc online dotazníků od respondentů z reprezentativní populace Českého národního panelu starší 15 let. Takto velký počet zúčastněných přináší mimořádně zajímavý a přesný obraz toho, jaké herci, herečky a maskoti v reklamě reálně mají diváci nejraději. Respondenti hodnotili herce i maskoty v premiérových reklamách daného roku.