Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Studie Mars: Většina žen chce odstranit systémovou diskriminaci a stereotypy

Společnost Mars, Incorporated zveřejnila výsledky #HereToBeHeard, globální poslechové studie vytvořené s cílem vyzdvihnout hlasy všech žen – nezávisle na rase, věku, sexualitě, náboženství či zdravotním stavu. Smyslem bylo zapojit tyto ženy do dialogu o tom, jak utvářet inkluzivnější svět.

Vše bylo zahájeno v době, kdy měl Covid-19 zdrcující a nepřiměřený dopad na rovnoprávnost žen a cesta k rovnosti se posunula o více než sto let zpět. Tato iniciativa si dává za cíl především pokročit v oblasti rovnosti žen a mužů. Ženské problematice se věnovalo i nedávné vydání týdeníku MAM, které si můžete zakoupit zde.

Během tří měsíců se 10 319 žen z 88 zemí zúčastnilo crowdsourcingové iniciativy a odpověděly na jednu otázku: Co je třeba změnit, aby více žen mohlo naplno využít svůj potenciál? Ženy požadují od svých zaměstnavatelů, vlád, komunit a mužů systémové změny, které mají prolomit bariéry. Výsledkem je přesná a inspirativní zpráva, která vyzývá společnost jako celek, aby ženám naslouchala a více se podílela na rovnosti pohlaví. Studie je součástí platformy Mars Full Potential a má sloužit pokroku v oblasti genderové rovnosti.

Reklama
ČEZ

Mars spolupracoval s týmem vědců z iniciativy Budoucnost marketingu, která je součástí Business School na Oxfordské univerzitě a také s externími kvalitativními analytiky, aby zkoumali reakce žen. Oxfordský tým zjistil, že 80 procent žen uvedlo, že si přeje ukončení systémové diskriminace a špatných genderových stereotypů, a 79 procent žen požaduje rovné pracovní příležitosti, přičemž 65 procent žen požaduje větší rozhodovací pravomoci. Je zajímavé, že 71 procent žen zdůraznilo, že muži hrají klíčovou roli – ať už jako spojenci při řešení nejrůznější otázek, tak jako překážka při posunu žen vpřed.

Co mohou firmy a společnost udělat?

Celosvětově pandemie způsobila zmatek mezi ženami v pracovní síle, což vyvolalo „ústup“, kvůli němuž přišlo o práci 64 milionů z nich. Zároveň došlo ke ztrátě nejméně 800 miliard dolarů v příjmech – což dohromady představuje HDP 98 zemí.

Tento masový exodus talentu a potenciálu představuje jak tragickou ztrátu, tak nepopiratelnou společenskou odpovědnost pro podniky. V rámci obnovy je důležité vytvořit více příležitostí pro všechny ženy, které povedou k prosperitě.

Mars plánuje využít poznatky z #HereToBeHeard – který zároveň zahrnuje více než 1 200 hlasů spolupracovníků Mars – k navrhování a implementaci nových politik a akcí ve službách platformy Mars Full Potential gender equity, která byla spuštěna v roce 2020. Od té doby společnost Mars přijala sérii postupných opatření, která odemknou příležitosti pro ženy na pracovištích, v komunitách a k získávání zdrojů na trhu. Mars si stanovil za cíl dosáhnout 100procentně genderově vyváženého vedení týmů. V prvním roce společnost Mars tento poměr zvýšila z 43 procent na dnešních 50 procent.

„Zeptali jsme se žen všude po světě a ony s námi sdílely své příběhy, podělily se s námi o svoje nápady, pověděly nám o svých ambicích ale i frustracích. Položená otázka byla možná jednoduchá, ale hloubka a šířka odpovědí nás velmi překvapila – bylo to poučné, plné výzev a často i dojemné. Společnosti musí přispávat k posunu vpřed. Mars se proto zavazuje přispět ke genderové rovnosti a vyzýváme i ostatní společnosti, vlády i další, aby se nebáli investovat do této iniciativy. Kéž je těchto10 000 hlasů mocným nástrojem změny,“ uvedla Victoria Mars, členka rodiny a ambasadorka programu Mars’ Full Potential.

Zuzana Lošáková, ředitelka pro korporátní záležitosti Mars Central Europe k tomu doplnila: „Jsme vděční každé ženě, která přispěla svými postřehy do naší kampaně, věnující se naslouchání různorodým pohledům a životním zkušenostem žen z celého světa. Těchto 10 000 ženských hlasů nám pomáhá formovat naše priority a jsme nadšeni, že můžeme pokračovat v cestě k rovnosti mužů a žen – v Mars Central Europe jsme odhodláni dosáhnout genderově vyváženého vedoucího týmu a jsme hrdí na to, že ve čtyřech z devíti vedoucích týmů ve střední Evropě jsou členkami také ženy. Pracujeme na tom, aby svět byl místem, kde může každý prosperovat a kde je společnost inkluzivní.“

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)