O vítězství v prestižní evropské soutěži o nejlepší počiny v oboru public relations se utkají i dva projekty z Česka. NFT burger McDonald’s od agentur Follow Bubble a MSL má tři nominace, jednu kampaň na chytré hodinky Huawei od MSL.
Prestižní evropská soutěž oceňující nejlepší PR projekty European Excellence Awards zveřejnila nominace na vítěze letošního ročníku, o nichž se rozhodne 10. prosince.
O titul velké agentury roku se utkají společnosti Lansons, FleishmanHillard UK, Grayling Communications, Hill+Knowlton Strategies a Faktor 3. Mezi středními a malými agenturami se rozhodne mezi BECG Group, Green Food Lab, Marco Agency, Uniomedia Communications a SlicedBrand.
České barvy mezi finalisty reprezentují dva projekty.
Prvním z nich je projekt NFT burgeru Maestropiece od TMBK pro McDonald’s, jenž připravily agentury Follow Bubble a MSL Group CZ. Nominován je v kategoriích Food& Beverage, Disruptive Communications a kategorii pro agentury z regionu střední Evropy.
„Projekt velmi dobře reprezentuje, jak o komunikaci u nás v McDonald’s přemýšlíme. Vidíme, že úzká spolupráce nejen mezi týmy PR a marketingu, ale také mezi našimi agenturami skvěle funguje. A pokud chceme úspěšně oslovit naši cílovou skupinu, je integrovaná komunikace nezbytná, “ uvedla Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR McDonald´s pro Českou republiku a Slovensko.
Digitální obraz byl vytvořen ve spolupráci s populárním grafikem Tomášem Břínkem, známým pod zkratkou TMBK, a následně vydražen za více než 281 tisíc korun. Získanou částku Nadační fond Dům Ronalda McDonalda do domu v areálu FN Motol, který poskytne ubytování rodinám hospitalizovaných dětí.
Nápad na NFT vzešel z agentury Follow Bubble. „Dlouhodobě se s Mekáčem držíme na špičce digitální komunikace jako průkopníci nových trendů a technologií a panuje mezi námi naprostá důvěra. I díky ní jsme na vlnu NFT naskočili v podstatě bez přemýšlení a na výsledek jsme opravdu pyšní,“ uvedl „idea maker“ agentury Tomáš Furák a „head of brand reputation“ v MSL Radek Vítek dodal: „Být mezi top 5 shortlistovými agenturami je pro naši mladou agenturu neskutečný úspěch. Jsem opravdu hrdý na celý tým. Je neuvěřitelné, jaké výsledky jsme za rok a půl dosáhli.“
Druhý projekt mezi finalisty je opět z agentury MSL, jde o kampaň pro uvedení chytrých hodinek společnosti Huawei. Je nominovaný v kategorii agentur ze střední Evropy, tedy z Maďarska, Česka, Slovenska a Slovinska.
Huawei s MSL se pro kampaň spojili s akrobatickým pilotem Martinem Šonkou, jenž na svém instagramu uvedl, že hledá nového osobního asistenta, který by měl být „všestranný a být mu po ruce 24 hodin denně, sedm dní v týdnu“. Přihlásily se desítky zájemců, než se ukázalo, že asistentem, který zvládne všechny požadavky, jsou hodinky Huawei Watch 3 Pro.
Kompletní přehled PR projektů nominovaných v letošních European Excellence Awards si můžete projít zde.