Online kalkulačka, která bez nutnosti vkládat kontaktní údaje vypočítá tržní cenu nemovitosti a výši nájmu, letos vypracovala už přes 250 tisíc odhadů, meziročně o 30 procent více.
Realitní segment, který byl technologicky dlouho vnímán jako konzervativní odvětví, v posledních letech ve svém vývoji významně pokročil. Příkladem může být i projekt Odhad-zdarma.cz, který před pěti lety startoval pouze jako kalkulačka orientačních cen nemovitostí pro Prahu a okolí. Od té doby roste a aktuálně už umí stanovit tržní cenu i výši nájmu v jakékoliv oblasti České republiky a napojuje další realitní služby.
S digitální agenturou #mdworks zahájil projekt spolupráci na podzim 2017 na úrovni správy PPC kampaní. Následně zaznamenal portál úspěšný rozvoj a agentuře začal svěřovat další marketingové aktivity. Digitální agentura #mdworks, jejíž součástí je od minulého roku i kreativní studio, zajišťuje nyní pro Odhad-zdarma.cz kompletní mix marketingových služeb včetně vývoje samotné online kalkulačky.
„Potřebovali jsme partnera, na kterého se budeme moci plně spolehnout a postupně přenést podstatnou část marketingových aktivit, abychom se mohli věnovat rozvoji služby. Již v prvních měsících se nám začalo potvrzovat, že si s #mdworks budeme rozumět. Naším primárním úkolem je neustálé odlaďování služby pro zákazníka. K tomu potřebujeme také správná data, doplňující vhled a know-how digitálního partnera, což nám s #mdworks rovněž dobře funguje,“ uvádí k dalšímu prodloužení spolupráce spoluzakladatel projektu Odhad-zdarma.cz Jakub Zámiš.
Kalkulačka pracuje na principu kombinace několika zdrojů. Klíčový je totiž nejen hladký průchod webovou aplikací a rychlé získání výsledku, ale i spolehlivost. Odhad-zdarma.cz vychází z inzertních cen, informací o realizovaných prodejích i cenových map od analytiků, odhadců nemovitostí a makléřů. Výpočet zohledňuje například i takové detaily lokality, zda daná nemovitost sousedí s parkem či se nachází u rušné silnice. Poslední dva roky navíc kalkulačku doplňuje ještě vývoj umělé inteligence, která se z dat učí, detekuje odchylky a zpřesňuje výsledky.
Růst zakázek hlásí i lokální partneři
Po té, co se uživateli zobrazí tržní hodnota či výše nájmu, má možnost další volby – nabídnout nemovitost na trh. Odhad-zdarma.cz pak doporučí vybraného specialistu s ověřenými referencemi, zaměřením na konkrétní lokalitu i typ služby.
Po úspěšném dokončení celé transakce náleží projektu odměna od realitní kanceláře či makléře. V případě pronájmu má majitel nemovitosti služby úplně zdarma, neboť provizi hradí nájemce. Funkčnost byznys modelu potvrzují i partnerští specialisté, kteří od prvního roku spuštění hlásí i více než 40procentní růst zakázek.