Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Netflix zlepší týdenní žebříčky a upraví měřítka sledovanosti taháků

Nejpopulárnější streamingová platforma Netflix představila novou metriku pro měření oblíbenosti pořadů a bude zveřejňovat pravidelně aktualizované žebříčky pro každou zemi.

Uživatelům tím chce pomoci v lepší orientaci, co právě letí v rámci mnoha doporučujících kategorií. Netflix se také rozhodl žebříčky stavět podle celkových sledovaných hodin než podle počtu domácností. Každý týden mají aktualizované nejen v rámci globálních výsledků ale také pro více než 90 zemí v nichž firma působí. Netflix byl přitom v minulosti vždy z hlediska zveřejňovaných dat spíše skoupý, v posledních měsících však postoj mění a snaží se tak podle některých expertů z odvětví přilákat další talentované tvůrce, kteří mohou globálně prorazit, stejně jako odpovědět na kritiku, že data nejsou podložená a ověřená. Nově také společnost najala konzultační firmu EY na práci s ověřením dat. 

Netflix totiž v minulosti počítal z hlediska účtů, které nějakou show sledovali alespoň první dvě minuty během prvního měsíce, což v některých případech nestačí ani za úvodní intro. Podobnou metriku nikdo další na trhu nevyužíval. Nyní tuto metriku mění ve prospěch celkového času sledování u jednotlivých titulů během prvního měsíce pro každé TOP10. 

Reklama
ČEZ

„Řešili jsme několik možných metrik, ale věříme, že sledování na základě celkového počtu hodin je silný indikátor popularity titulů a přispěje k větší spokojenosti uživatelů, což je pro jejich retenci důležité,“ uvedl viceprezident obsahu Netflixu Pablo Perez De Rosso.

Společnost bude aktualizovat žebříčky každé úterý vždy podle dat za předchozí pondělí až neděli jak pro filmy tak i seriály v rámci celosvětového žebříčku i těch národních. Podle starých metrik dominoval zejména Hra na oliheň, kterou si “zapnulo” 142 milionu účtů, před sérií Bridgertonovi s 82 miliony. Na třetím místě skončil francouzský Lupin se 76 miliony. Aktualizovaná čísla podle hodin (viz tabulka níže) dominanci korejského hitu jen potvrzují.

Zdroj: Variety

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)