Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Interaktivní kvíz otestuje míru mediální gramotnosti Čechů v kampani pro Člověka v tísni

Seznam Brand Studio ve spolupráci s organizací Člověk v tísni a jejím vzdělávacím programem JSNS připravilo interaktivní kvíz, který ode dneška Čechům umožní ověřit si své znalosti v oblasti mediální gramotnosti.

Hlavním smyslem projektu Vyznáš se v dnešním světě? je zábavným způsobem přispět k povědomí o důležitosti mediálního vzdělávání. „Každý den na nás proudí řada informací z různých zdrojů a je stále obtížnější se v této záplavě zorientovat, případně včas rozpoznat, kdy se nás někdo snaží určitým sdělením oklamat nebo námi manipulovat,“ uvádí mediální koordinátorka JSNS Táňa Abrhámová a dodává: „V našich programech se dlouhodobě věnujeme podpoře učitelů, kteří chtějí rozvíjet znalosti a dovednosti žáků v této oblasti. Uvítali jsme možnost rozšířit díky spolupráci se Seznamem dosah mediálního vzdělávání směrem k širší veřejnosti. Denně jsme totiž svědky toho, jak dokáží manipulace, lži a dezinformace, které kolují ve veřejném prostoru, ovlivňovat postoje a hodnoty společnosti v zásadních otázkách. Poutavou formou kvízu chceme lidem přiblížit, na co si dávat při konzumaci mediálního obsahu pozor a poukázat na nezbytnost jeho kritického zhodnocení.“

„S organizací Člověk v tísni dlouhodobě spolupracujeme a tématu mediální gramotnosti se sami věnujeme v rámci projektu Seznam se s médii od roku 2019. Propojení vzájemných aktivit a jejich podporu v rámci kampaně považujeme tedy za naprosto logický krok, kterým můžeme přispět ke zvýšení povědomí o tom, jak to chodí v mediálním světě,“ vysvětluje motivaci společnosti Seznam.cz, která kampaň vytvořila bez nároku na honorář, projektová manažerka Seznam Brand Studia Lucie Jonáčková.

Reklama
ČEZ

Kampaň v podobě populárního reklamního formátu Seznam Native vznikla pro bono a poběží jeden měsíc pouze online na zpravodajském webu Seznam Zprávy a dalších službách společnosti Seznam.cz. Doplňuje ji speciální díl podcastu Trafika s moderátorkou a novinářkou Veronikou Sedláčkovou a Karlem Strachotou, ředitelem JSNS.

Ambasadory projektu se staly Nora Fridrichová, úspěšná reportérka, moderátorka, dramaturgyně a podporovatelka samoživitelek a samoživitelů, Jan Cina, seriálový a divadelní herec, dabér, improvizátor a zpěvák, Luděk Mádl, zkušený sportovní reportér Seznam Zprávy, který rozkrývá zákulisní hry českého fotbalu, Jan Lukačevič, kosmický fyzik a nadšený popularizátor vědy a Konstantin Sulimenko, tvůrce satirických reportáží zpravodajského webu Seznam Zprávy, scenárista a moderátor. Ti všichni se po úspěšném vyplnění kvízu podělí o své názory na dezinformační weby, mediální gramotnost, novinařinu nebo význam nezávislých médií.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)