Studie společnosti Wunderman Thompson odhalila sto nejinspirativnějších značek světa. Najdete mezi nimi tu svou?
Druhý ročník žebříčku nejinspirativnějších značek roku 2021 The Inspire Score: Top 100 na prvních pěti příčkách uvádí Google, Apple, Samsung, Amazon a Nestlé na základě schopnosti inspirovat své zákazníky myslet jinak a zlepšovat jejich životy.
Google se podle studie dlouhodobě zasazuje o usnadňování orientace v reálném i digitálním světě na základě využití informací. Dbá na zákaznickou zkušenost a posouvá hranice. Následují ho Apple a Samsung, které podle výsledků podněcují své zákazníky ke kreativitě a slibují otevírání nových příležitostí. Amazon podporuje podle svých plánů hypermarkety a začínající start-upy v růstu. Nestlé naplňuje vizi zlepšovat kvalitu života pro všechny.
Ukazuje se, že pandemie výsledky zásadně ovlivnila. YouTube, Microsoft, Facebook, Netflix, WhatsApp a Instagram byly hlavním zdrojem zábavy a informovanosti po celý uplynulý rok. Podobně McDonald’s, Starbucks, Burger King a Domino’s Pizza se umístily na předních příčkách jako značky rychlého občerstvení, které si lidé začali hojně objednávat do vlastních domovů.
Top 20 nejinspirativnějších značek roku 2021:
1. | |
2. | Apple |
3. | Samsung |
4. | Amazon |
5. | Nestlé |
6. | Nivea |
7. | Visa |
8. | Philips |
9. | L’Oréal |
10. | You Tube |
11. | LG |
12. | Oral-B |
13. | Sony |
14. | Microsoft |
15. | IKEA |
16. | |
17. | Nike |
18. | McDonald’s |
19. | Starbucks |
20. | Pay Pal |
Na základě zkoumání inspirace v oblasti motivační psychologie studie uvádí tři faktory, ve kterých úspěšná značka musí vynikat: Elevating, Magnetic a Motivation.
Elevating má pozitivní dopady na společnost a zlepšování života lidí.
Magnetic přesvědčuje zákazníky, že dělají dobré rozhodnutí, když si vyberou právě onu značku.
Motivation ukazuje lidem, jak dosáhnout svých cílů. Tyto tři faktory dohromady posouvají značku dopředu a pomáhají k jejímu růstu.
„Top značky motivují k jinému přemýšlení a dokazují, že mají sílu zažehnout ve společnosti změnu a učinit svět inspirativnějším,“ říká Neil Dawson, ředitel strategie ve Wunderman Thompson.
The Inspire Score: Top 100 vzniklo v roce 2020 jako součást celosvětové studie značek Inspire Growth, kterou vydává společnost Wunderman Thompson. Celá studie odhaluje, jak schopnost inspirovat pomáhá k růstu hodnoty značky a jejího byznysu.
Výsledky zprostředkovala firma BAV, která stejně jako Wunderman Thompson spadá pod WPP, na základě dat sestavených z více než 20 tisíc studí zkoumajících přes 12 tisíc značek napříč kategoriemi. Studie sleduje zákaznickou zkušenost v kombinaci s růstem značky na trhu v posledním roce.