Google vévodí stovce nejinspirativnějších značek

Studie společnosti Wunderman Thompson odhalila sto nejinspirativnějších značek světa. Najdete mezi nimi tu svou?

Druhý ročník žebříčku nejinspirativnějších značek roku 2021 The Inspire Score: Top 100 na prvních pěti příčkách uvádí Google, Apple, Samsung, Amazon a Nestlé na základě schopnosti inspirovat své zákazníky myslet jinak a zlepšovat jejich životy.

Google se podle studie dlouhodobě zasazuje o usnadňování orientace v reálném i digitálním světě na základě využití informací. Dbá na zákaznickou zkušenost a posouvá hranice. Následují ho Apple a Samsung, které podle výsledků podněcují své zákazníky ke kreativitě a slibují otevírání nových příležitostí. Amazon podporuje podle svých plánů hypermarkety a začínající start-upy v růstu. Nestlé naplňuje vizi zlepšovat kvalitu života pro všechny.

Ukazuje se, že pandemie výsledky zásadně ovlivnila. YouTube, Microsoft, Facebook, Netflix, WhatsApp a Instagram byly hlavním zdrojem zábavy a informovanosti po celý uplynulý rok. Podobně McDonald’s, Starbucks, Burger King a Domino’s Pizza se umístily na předních příčkách jako značky rychlého občerstvení, které si lidé začali hojně objednávat do vlastních domovů.

Top 20 nejinspirativnějších značek roku 2021:

1.Google
2.Apple
3.Samsung
4.Amazon
5.Nestlé
6.Nivea
7.Visa
8.Philips
9.L’Oréal
10.You Tube
11.LG
12.Oral-B
13.Sony
14.Microsoft
15.IKEA
16. Facebook
17.Nike
18.McDonald’s
19.Starbucks
20.Pay Pal
Zdroj: The Inspire Score

Na základě zkoumání inspirace v oblasti motivační psychologie studie uvádí tři faktory, ve kterých úspěšná značka musí vynikat: Elevating, Magnetic a Motivation.
Elevating má pozitivní dopady na společnost a zlepšování života lidí.
Magnetic přesvědčuje zákazníky, že dělají dobré rozhodnutí, když si vyberou právě onu značku.
Motivation ukazuje lidem, jak dosáhnout svých cílů. Tyto tři faktory dohromady posouvají značku dopředu a pomáhají k jejímu růstu.

„Top značky motivují k jinému přemýšlení a dokazují, že mají sílu zažehnout ve společnosti změnu a učinit svět inspirativnějším,“ říká Neil Dawson, ředitel strategie ve Wunderman Thompson.

The Inspire Score: Top 100 vzniklo v roce 2020 jako součást celosvětové studie značek Inspire Growth, kterou vydává společnost Wunderman Thompson. Celá studie odhaluje, jak schopnost inspirovat pomáhá k růstu hodnoty značky a jejího byznysu.

Výsledky zprostředkovala firma BAV, která stejně jako Wunderman Thompson spadá pod WPP, na základě dat sestavených z více než 20 tisíc studí zkoumajících přes 12 tisíc značek napříč kategoriemi. Studie sleduje zákaznickou zkušenost v kombinaci s růstem značky na trhu v posledním roce.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Simona Fischerová
Madlove ADC
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Simona Fischerová
Madlove ADC