Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Brno podpoří spolupráci kreativců a firem. Startuje další program Kreativní vouchery

© JIC

Už posedmé vyhlašuje Brno výzvu jihomoravským kreativcům, aby se přihlásili do programu Kreativní vouchery Brno. Právě z nich totiž budou začátkem roku 2022 vybírat přihlášené firmy ty, kteří jim pomohou třeba k novému designu jejich produktu, vytvoření marketingové strategie či v dalších dvanácti oblastech kreativních služeb.

Kreativci se mohou registrovat od 1. do 30. listopadu. Podmínkou je tříletá praxe v nabízeném oboru, ukázky práce, reference a provozovna na jižní Moravě. Na rozvoj spolupráce kreativců a firem dá Brno částku čtyři a půl milionu korun. Prostřednictvím programu Kreativní vouchery Brno společně s kreativním hubem KUMST a inovační agenturou JIC podporuje místní podnikatele a kreativce už od roku 2015. Aktuálně startuje první fáze nové výzvy.

Během ledna 2022 se pak budou moci registrovat i samotné firmy. „Ty si z galerie kreativců vyberou toho, s nímž připraví společný projekt. Ten mohou poté přihlásit a pokud projekt splní všechna stanovená kritéria, bude součástí losování, které proběhne koncem dubna,“ popisuje harmonogram programu garantka Barbora Netopilová z kreativního hubu KUMST, za kterým stojí inovační agentura JIC.

Reklama
Abovalve

Jihomoravská metropole nabídla kreativní vouchery jako první v Česku v roce 2015 a inspirovala tím i další kraje. O celoplošném programu vážně uvažuje i Ministerstvo kultury. V předchozích šesti ročnících se zapojilo téměř 700 malých nebo středních firem z jižní Moravy. Poukaz získalo přes 250 z nich.

„Brno patří v podpoře kreativních průmyslů k průkopníkům. Kreativní vouchery mají posílit spolupráci firem třeba s designéry, fotografy, videotvůrci nebo marketéry. A výsledky uplynulých ročníků ukazují, že jejich role je v místním rozvoji kreativních průmyslů nesmírně důležitá,“ domnívá se primátorka města Brna Markéta Vaňková, podle které mají firmy možnost vyzkoušet si, že spolupráce s kreativci se jim vyplatí. Její slova potvrzuje i náměstek Tomáš Koláčný: „Většina spolupráce se v rámci kreativních voucherů natolik osvědčí, že firmy chtějí s kreativními odborníky spolupracovat i nadále již bez podpory. Z průzkumů prvních tří ročníků vyplynulo, že do další spolupráce s kreativci vložily firmy nad rámec samotné podpory dalších téměř 9 milionů korun.“

Harmonogram programu Kreativní vouchery Brno:

  • Registrace kreativců do kreativní galerie 1.–30. 11. 2021
  • Registrace firem 4.–31. 1. 2022
  • Semináře pro firmy a kreativce 2.–3. 3. 2022
  • Přihlašování projektů 4.–25. 3. 2022
  • Losování 27. 4. 2022
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)