WPP sestěhovává agentury a obsazuje „Reklamní podniky“

Do pražské budovy bývalých Elektrických podniků na Bubenské 1 se už stěhuje třináct agentur skupiny. Má to prohloubit možnosti spolupráce, které pomohly i nedávnému vítězství v tendru T-Mobile.

České agentury Ogilvy, Wunderman Thompson, H1.cz, Wavemaker, Kantar, VMLY&R, GroupM, Mindshare, MediaCom, MC2, Red Fuse, METS a Neo Media World budou mít brzy stejnou adresu. Začalo totiž jejich stěhování do nového kampusu WPP Bubenská 1. Kantar, Ogilvy a VMLY&R už mají novou adresu oficiální, v další vlně příští týden přibudou Wunderman Thompson a následně agentury skupiny GroupM.

„Nové sídlo perfektně reprezentuje naše pojetí WPP jako reklamních podniků, v nichž dokážeme prakticky hned poskládat tým pro potřeby klienta. A to nám půjde rychleji, než když jsme byli rozesetí po Praze,“ uvedl pro MAM šéf české WPP David Lhota s odkazem na nedávno vyhraný tendr na kreativní agenturu operátora T-Mobile. Ten bude od začátku příštího roku spolupracovat právě se speciálně sestaveným týmem napříč agenturami WPP – VMLY&R, Ogilvy a Wunderman Thompson.

S tím, jak síť a nové sídlo nabízí „prostor pro spolupráci, energii, kreativitu, talent, hravost a odvahu“, se Lhota pochlubil i na sociální síti LinkedIn prostřednictvím videa, které vzniklo v produkci GroupM.

Přestěhování agentur skupiny pod jednu střechu funkcionalistické budovy někdejších Elektrických podniků, která patří developerovi CPI Propety Group, bylo v plánu od roku 2018. Stalo se tak po vzoru podobných kampusů, které má WPP například v Miláně, Madridu či Amsterdamu. „Je důležité, abychom našim lidem poskytli výjimečné a tvůrčí pracovní prostředí, které jim umožní odvádět tu nejlepší práci. Zásadní význam má to, že koncentrace našich agentur do jednoho místa přináší více příležitostí k užší a pružnější spolupráci,“ komentoval tehdy rozhodnutí globální šéf WPP Mark Read.

Celková kapacita „reklamních podniků“ nabízí až 1500 míst, najednou v nich ale nebude sedět ani zhruba 1200 zaměstnanců české WPP. Pracovní místa totiž budou sdílená. Ačkoli má každá z agentur vyčleněné vlastní prostředí, je také výrazná část prostoru také vymezena jako sdílená pro setkávání týmů a lidí z různých agentur.

Budova, jejíž většinu má WPP v nájmu na 18 let, byla postavena v letech 1927 až 1935 podle návrhu Adolfa Benše a Josefa Kříže. Elektrické podniky byly předchůdcem několika pozdějších městských podniků, například dnešního Dopravního podniku či Elektropodniku hlavního města Prahy, Správy veřejného osvětlení, Pražské energetiky a dalších.

Na podzim 2018 začala rozsáhlá rekonstrukce na základě projektu kanceláře TaK Architects v čele s architektem Markem Tichým. Rekonstrukce za zhruba 1,3 miliardy korun ve velké míře zachovala původní prvky.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-46

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-46

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Nová vizuální identia APRA
Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?

MAM Exkluzivně v časopise

Dimitrij Savvakos, Ogilvy Greece
Olympijská kolekce 2026
Vít Kolář s prezidentem Pavlem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Brand Strategy
Fabini
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Brand Strategy
Fabini