Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Průzkum Salesforce: prioritou marketérů jsou inovace, výzvou interakce se zákazníky

Společnost Salesforce, celosvětový lídr v oblasti CRM, zveřejnila již sedmé vydání své studie o stavu marketingu (State of Marketing) která vychází z průzkumu mezi tisíci manažery marketingu po celém světě.

Studie zjistila, že navzdory nebývalým změnám a výzvám v nedávné minulosti zůstávají marketéři ohledně budoucnosti svých organizací optimističtí. Zpráva také odhaluje významné investice do nástrojů, technologií a kanálů, které se staly nepostradatelnými v éře marketingu realizovaného odkudkoli.

Dvě třetiny (66 %) marketérů očekává, že v příštích 12 až 18 měsících poroste jejich organizacím obrat, a 77 % tvrdí, že jejich práce přináší větší hodnotu než před rokem. Přesto se objevují problémy: 72 % marketérů souhlasí s tím, že je dnes více než před rokem obtížnější splnit očekávání zákazníků. Aby se nové situaci přizpůsobili, opírají se marketéři o digitální transformaci, kterou zahájili již před pandemií. V průzkumu 90 % dotazovaných marketérů uvádí, že pandemie změnila jejich strategii pro interakci se zákazníky prostřednictvím digitálních kanálů a 89 % uvádí, že změnila jejich mix marketingových kanálů.

Reklama
ČEZ

„Jen za o něco déle, než jeden rok se marketéři po celém světě vypořádali se změnami v chování zákazníků, ke kterým obvykle dochází v průběhu několika let,“ uvedl Michal Mravináč, Regional Sales Manager společnosti Salesforce. „Zjištění v letošní studii o stavu marketingu poskytují dobré měřítko pro posouzení co se změnilo, co je konzistentní a kam se umění a věda marketingu ubírají dál.“

Trendy odhalené ve studii o stavu marketingu byly shromážděny na základě průzkumu mezi více než 8 200 manažery marketingu ve 37 zemích na šesti kontinentech. Mezi hlavní zjištění patří:

●  S přechodem zákazníků do digitálního prostředí roste význam marketingu. Marketéři zrychlují svou digitální transformaci. Z marketingových kanálů se během pandemie nejvíce zvýšila hodnota videa.

●  Hnacím motorem éry marketingu realizovaného odkudkoli je spolupráce. Distribuovaní zaměstnanci, kteří již nejsou vázáni na kanceláře, přehodnocují způsoby, jakými komunikují nejen se zákazníky, ale i mezi sebou navzájem. Až 82 % marketingových organizací přijímá nové zásady týkající se práce na dálku.

●  Marketing stojí na datech. S přibývajícími zdroji je správa dat stále složitější. Marketéři očekávají, že v letech 2021 až 2022 vzroste počet datových zdrojů, které používali v roce 2020 v B2C marketingu na dvojnásobek, a v B2B marketingu o 50 %.

●  Metriky a klíčové ukazatele výkonnosti se nadále vyvíjejí. Jak se jejich práce stává strategicky důležitější a pro celý podnik cennější, marketéři přehodnocují, jak vypadá úspěch. Více než dvě třetiny (70 %) ředitelů marketingu srovnává svoje klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) se generálními řediteli firem.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)