Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Neziskovka Začni učit! má vizuální identitu od studia Semibold

Po pěti letech působení se nezisková organizace Výluka rozhodla k rebrandingu na značku Začni učit!, pro níž identitu navrhli designéři studia Semibold. Inspirovali se začátky učitelské profese.

Po pěti letech působení na české pedagogické scéně se nezisková organizace Výluka rozhodla vystupovat pod novou značkou. Motivací ke změně byla velká škála projektů, které původní brand přerostly. Veškeré aktivity neziskové organizace tak nově zaštiťuje portál Začniučit.cz.

„Tým Výluky se rozhodl komunikovat jednotlivé projekty pod vlastními názvy a oslovil nás, abychom novému systému značek nastavili vizuální styl. Potřebovali jsme vytvořit škálovatelnou identitu, která zastřeší aktuální i případné budoucí projekty. Proto jsme věnovali hodně energie hledání vizuální zkratky, která systém značek propojí,“ uvádí k rebrandingu Štěpán Landa, CEO studia Semibold.

Reklama
ČEZ

Veškerá činnost Výluky zaměřená na budoucí a začínající učitele tak bude nově probíhat pod hlavičkou Začni učit! „Novým názvem a designem dáváme najevo, že Výluka pomůže potenciálním učitelům od první myšlenky na učitelství až po začátky za katedrou,“ dodává koordinátor komunikace neziskové organizace Ondřej Sliš. Vedle Začni učit! se tak nově můžete setkat s projekty Zkus učit! a Zauč se!

„Designéři ze Semiboldu během své práce s logem spojili hvězdu (jakožto symbol začátku) s prvním písmenem slova „učit“, které je základem názvů všech projektů. V prostoru mezi nimi vznikla šipka, která symbolizuje cestu, po níž se začínající učitelé můžou nechat provést,“ popisuje Štěpán Landa s tím, že studio se při tvorbě chtělo vyhnout vizuálním klišé, například motivu knihy, která v případě učitelství často konotují spíš biflování než rozvoj intelektu.

Celý vizuální styl prošel od prvních návrhů mnoha proměnami a vznikal šest měsíců. Jednotlivé projekty jsou rozdílné barevnou paletou a pohromadě je naopak drží písmo z brněnské Kometa Typefaces. „Týmu Výluky držím palce už od jejího vzniku a mám velkou radost, že jsme dostali příležitost přispět k jejich snaze o zlepšování českého školství,“ uzavírá Landa.

Původní myšlenkou organizace Výluka byla možnost vyzkoušet si na týden učení ve vyloučené lokalitě. Dnes ale Výluka zaštiťuje mnoho programů a pro větší srozumitelnost je přesunula na nový web Začniučit.cz. Ten vznikl ve spolupráci s Česko.Digital a funguje jako rozcestník mezi jednotlivými způsoby, kterými Výluka pomáhá zájemcům o učitelství.

Ondřej Sliš spolupráci hodnotí: „Změnu vizuálního stylu jsme potřebovali proto, že jsme začínali jako studentský spolek, kterému zůstalo původní nadšení, zároveň se ale proměnil v profesionální organizaci. Studio Semibold s námi celý proces rebrandingu konzultovalo a přicházelo s řadou nejen grafických podnětů. Díky jejich práci odráží nový vizuální styl náš vývoj a dokáže znázornit i velké množství činností, kterými se v Začni učit! zabýváme.“

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)