Nejvíce nominací v 29. ročníku ADC Czech Creative Awards mají agentury DDB Prague a McCann, mezi favority jsou i Triad, VMLY&R či Isobar.
Z celkem 253 přihlášek do 29. ročníku soutěže ADC Czech Creative Awards během dvoudenního zasedání vybírala třináctičlenná porota v čele s Gabrielou Lungu, globální šéfkou kreativy VMLY&R Commerce London. Na shortlist se jich nakonec probojovalo 120, což je téměř o polovinu vyšší počet, než v předchozím ročníku.
V přehledu agentur podle počtu nominací je na prvním místě DDB Prague se 14 přihlášenými projekty, následuje ji McCann se 13, Triad s deseti, VMLY&R s devíti a Isobar se sedmi želízky v ohni.
„Díky tomu, že letošní ročník pokrývá delší období, měly i agentury a produkce nejspíš více na výběr a přihlašovaly skutečně jen to nejlepší. Zejména v kategoriích Film a Craft byla úroveň celkově velmi vysoká a šanci na cenu tam získalo velké množství prací,” uvedl člen poroty za ADC Martin Svetlík.
Zcela bez nominací naopak zůstaly například kategorie Application, Display nebo Immersive Design – a překvapivě i dříve hojně obsazovaná a oceňovaná kategorie Innovation.
Kompletní přehled prací, které se dostaly na shortlist, si můžete projít zde.
Trofeje Louskáčků budou rozdány na slavnostním galavečeru v úterý 26. října v žižkovském kině Přítomnost. S ohledem na omezený počet vstupenek kvůli pandemii bude kompletní dění možné sledovat v živém přenosu, který zajišťují partneři soutěže Mall.tv a YouTube.
Práce, které získají ocenění na ADC Czech Creative Awards, jsou zároveň tradičně zvýhodněny při přihlašování na evropské ceny ADC*E, zlato znamená evropskou přihlášku zcela zdarma. Deadline na zapojení do mezinárodního kola je stanoven na 29. října 2021.
V loňském ročníku, kdy předávání probíhalo jen online, získala nejprestižnější ocenění Grand Prix agentura Symbio Digital za projekt „Projev, který se nikdy nestal“ pro HBO Europe, jež se zároveň stalo klientem roku.