Dynamickou změnu obsahu podle počasí si v metru na digitálních CLV vyzkoušela i pojišťovna Kooperativa. Ta tuto novou technologii od společnosti MetroZoom příznačně využívá ve své aktuální kampani na podporu nové služby, která klienty upozorní na blížící se nepříjemné projevy počasí.
Déšť, bouřka, mlha, sluníčko nebo naopak zatažené počasí slouží v kampani jako automatický spouštěč pro dynamické nasazování různých motivů, kterými Kooperativa real-time reaguje na aktuální počasí, a promuje tak digitální kartu s meteovarováním. Na digitálních CLV v metru se tak každou minutu mění 10vteřinové spoty se slogany jako: Ať máte jasno, venku je zataženo; Kapku to sledujeme, venku prší, nebo Škoda se mračit, venku svítí sluníčko, které se dynamicky mění přesně podle toho, jaké jsou v ten daný moment a v tom daném místě povětrnostní podmínky.
„V rámci kampaňového konceptu ‚Někde tam je‘ se dlouhodobě snažíme připravovat jednotlivé OOH motivy tak, aby reagovaly na konkrétní umístění. Možnost využít toto nové kontextové cílení a dynamickou kreativu spojenou s počasím na digitálních CLV v metru pro podporu naší karty s meteovarováním perfektně zapadala do našich komunikačních aktivit,“ vysvětluje Daniel Časar, vedoucí Odboru marketingové komunikace Kooperativy.
Nejmodernější technologii dynamického nasazování spotů podle počasí nabízí svým klientům jako jediná v ČR společnost MetroZoom od srpna tohoto roku, kdy tuto novinku představila v kampani pro Wolt. „Jsme rádi, že je o danou službu velký zájem. Naši klienti mohou díky ní na 42 digitálních CLV v metru oslovit své zákazníky obsahem, který dynamicky reaguje na aktuální čas, místo a podmínky, a umožňuje jim tak využít nové možnosti při plánování a cílení kampaní,“ vyzdvihuje benefity této technologie Michal Tichý, obchodní ředitel MetroZoom.
Klienti mohou dynamicky měnit obsah podle toho, zda svítí sluníčko a je jasná obloha, nebo je zataženo či je dokonce mlha. Dále jako spouštěč mohou využít déšť, bouřku, sníh nebo konkrétní teplotu. A jak to při kampani funguje? Jako zdroj dat o počasí slouží aplikace OpenWeatherMap, se kterou je propojen software od MetroZoom, který nasazuje spoty, které klient předem připraví pro různé počasí. Každou minutu před každým přehráním nového spotu klienta a pro každou digitální plochu zvlášť se software od MetroZoom propojí se zmíněnou aplikací a zjistí, jaké je aktuální počasí v ten daný moment a v tom daném místě, kde kampaň probíhá. Data o počasí, která jsou stará jen několik vteřin, poté fungují jako spouštěč pro automatické nasazení a přehrání konkrétního 10vteřinového spotu zvoleného pro dané počasí. Na každé ploše tak v jeden moment může běžet i jiný motiv stejného klienta, pokud jsou v různých částech Prahy jiné povětrností podmínky nebo teplota. Každý z několika set tisíc 10vteřinových spotů, které Kooperativa v komunikaci využívá, je tak každou minutu nasazen dynamicky, aby komunikované sdělení bylo vždy maximálně kontextově relevantní k právě aktuálnímu počasí.
MetroZoom aktuálně nabízí 42 digitálních CLV ve 24 stanicích pražského metra. V rámci skupiny BigBoard mohou klienti využít dynamické nasazování spotů podle počasí nově i na digitálních CLV na vlakových nádražích v Praze, Brně, Olomouci a Kolíně.