Na shortlist evropské soutěže efektivní komunikace se probojoval se dvěma nominacemi projekt Za bezpečný domov od Triadu pro řetězec Ikea a HBO Stories, který pro HBO Europe připravily agentury Konektor Social, Motionlab a TwoDo.
Celkem padesát kampaní se probojovalo mezi finalisty Effie Awards Europe 2021. České barvy v soutěži hájí dva projekty. Prvním z nich je kampaň Za bezpečný domov, který pro řetězec Ikea připravila agentura Triad Advertising. Šanci na vítězstvích má ve dvou kategoriích – „Positive Change Europe: Environmental Good – Brands“ a Retail.
Projekt dlouhodobě bojující proti domácímu násilí už mimo jiné získal tento týden Grand Prix za nejodvážnější počin na soutěži Flema Media Awards a zároveň uspěl jako nejlepší velká kampaň s oceněním Inovativní autor.
Vedle toho je také na shortlistu soutěže ADC Czech Creative Awards, která se vyhlašuje příští týden, ale i české Effie, která bude ocenění rozdělovat na konci listopadu. Vedle toho už kampaň se spotem, který Triad připravil s produkcí Bistro Films v režii Marka Partyše, získala zlato na NYF Advertising Awards a dostala se i na shortlist Cannes Lions.
Dalším projektem na shortlistu v kategorii „Brand Experience“ je kampaň HBO Stories pro HBO Europe od agentur Konektor Social, Motionlab a TwoDo. Ta běžela paralelně ve čtrnácti zemích a umožnila lidem vytvořit si „meme-trailer“ na rok 2020 a tím ho zároveň okomentovat scénkami ze snímků na HBO Go. Osobních trailerů nakonec vzniklo přes 109 tisíc.
O vítězích Effie Awards Europe 2021 se bude rozhodovat 2. a 3. listopadu. Vybírat je bude porota složená z 90 odborníků v oboru z dvacítky zemí. Vedou ji Claire Miller, globální šéfka strategie z LEGO Agency a Vincent Garel, výkonný viceprezident TBWA\Groupe France.
„Efektivita je pravým testem toho, co se stane, když se ty nejchytřejší komunikační strategie a nejlepší kreativní nápady setkají s reálným světem. Efektivita nejlépe definuje to, jak komunikace umí měnit svět tím, že proměňuje chování, postoje a myšlení lidí,“ uvedl Garel.