Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Albert spouští velký bezobalový experiment. Nabídne potraviny i drogerii

Novinku v bezobalovém nakupování spouští Albert v prodejně na pražském Chodově. Zákazníci zde mohou vybírat a nakupovat z – na českém trhu – nejširšího sortimentu suchých potravin či drogistického zboží do speciálních opakovaně plnitelných nádob.

Bezobalová stěna nabízí komfortní nákup bez jednorázových obalů. Součástí tohoto bezobalového systému jsou také nádoby vybavené chytrou technologií, které odpovídají logistickým i hygienickým požadavkům zákazníků v maloobchodě.

Chodovský hypermarket Albert má nyní v nabídce více než 80 položek, ze kterých mohou zákazníci vybírat. U potravinového zboží si mohou zvolit, zda využijí chytrých uzavíratelných nádob, které jsou znovupoužitelné, nebo přijdou s vlastní nádobou. Nabízené chytré nádoby u potravin jsou zálohované a je možné je vrátit. U bezobalové drogerie a kosmetiky jsou k dispozici opakovaně plnitelné nádoby pro sypké zboží a speciální dózy pro tekuté položky.

Reklama
MMcite

„Bezobalový prodej, který je založený na opakovaném používání stejných obalů, je dalším udržitelným krokem. S napětím očekáváme, jak zákazníci bezobalový nákup přijmou a začnou jej opakovaně využívat. S českými dodavateli a společnostmi MIWA a Tierra Verde představujeme koncept, který nechává nahlédnout do jedné z možných budoucností prodeje suchých potravin. Tento koncept je ve světě českých hypermarketů zatím ojedinělý a jsme rádi, že právě v chodovské prodejně, která před několika lety vyhrála ocenění v Diamantové lize kvality jako nejlepší česká prodejna, jej můžeme představit. Děkujeme za spolupráci všem dodavatelům, kteří nám s realizací pomáhali a pomáhají. A zákazníkům přejeme příjemné nakupování,“ říká Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví v obchodech Albert. Prvním obchodem, kde Albert nakupování suchých plodů či luštěnin z násypníků otestoval, byl hypermarket v pražských Butovicích. Nově představený systém je ovšem ještě propracovanější.

Potraviny v bio kvalitě i kosmetika

Technologii násypníků pro Albert dodala česká společnost MIWA. Ekologická stopa tohoto systému je o 71 procent nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech. Systém pro tekutou drogerii dodala společnost Tierra Verde.

Bezobalový systém v Albertu nabízí hned několik modulů. V těch potravinových najdou zákazníci suché zboží od snídaňových směsí, přes ořechy, vločky, obiloviny, těstoviny, luštěniny až po semínka. Většina surovin je k dostání v bio kvalitě a téměř polovinu tvoří produkty privátní značky Nature´s Promise, která nabízí kvalitní suroviny pro zdravý životní styl. V sekci sypké drogerie je k zakoupení například prací prášek nebo jedlá soda, sortiment tekuté drogerie nabízí kromě pracích a čistících prostředků také základní tekutou kosmetiku jako mýdlo nebo šampon.

Jak systém funguje

Pro nákup potravinového zboží zákazník nejprve zvolí druh standardizované nádoby podle potřeby, nebo použije vlastní. U vlastního obalu je potřeba ho vždy nejprve zvážit. Z ventilu následně zákazník odsype požadované množství suroviny. Naplněná nádoba se následně opět zváží, načež z modulu vyjede etiketa s čárovým kódem, který se u pokladny načítá stejně jako u jakéhokoliv jiného zboží.

Při nákupu drogerie zákazník využije připravených nádob s etiketami, které musí splňovat legislativní normy. U tekuté drogerie a kosmetiky vybere příslušnou nádobu, načte čárový kód a před naplněním ji odváží. U sypké drogerie pomocí čipu na spodní straně otevře ventil pro naplnění. Po naplnění tekuté i sypké drogerie a kosmetiky postupuje stejně jako u potravin, tedy zváží, vytiskne štítek s čárovým kódem a může jít zaplatit.

Systém násypníků vyvinula česká společnost MIWA a systém pro tekutou drogerii Tierra Verde. Obě řešení jsou 100procentně oběhová.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)