Počet uživatelů vystavených reklamě na TikToku se meziročně skoro zdvojnásobil, uvádí zpráva společnosti Kantar. Pomáhají reklamy na hry a také na hudbu. Nejdůvěryhodnější platforma pro reklamu je podle respondentů ale Spotify.
Průzkumu od Kantaru se zúčastnilo 900 marketérů a více než 14500 spotřebitelů ze 23 trhů na světě, které reprezentují 80 procent veškerých reklamních mediálních výdajů. V rámci několika témat zpráva také zpráva Kantar Media Reaction 2021 porovnává nejinovativnější platformy z pohledy uživatelů a jejich důvěru v ně. Na pomezí obou si nejlépe podle nich stojí Instagram, zatímco YouTube, Google a Facebook jsou důvěryhodné platformy, ale jsou považovány za o něco méně inovativní. Přestože spotřebitelé uvádějí, že jsou nejvnímavější k reklamám na TikToku, ty ze Spotify považují za důvěryhodnější. Na dalších místech se objevil Google a Amazon.
Sociální síť TikTok je sice vysoce inovativní, ale v očích marketérů stále nedosahuje důvěry hlavně v oblasti brand safety a také z hlediska lepšího měření reklam. Kantar zjistil, že počet spotřebitelů vystavených reklamám na TikToku se téměř zdvojnásobil z 19 procent v loňském roce na 37 procent v tom letošním. TikTok je také považován za platformu s nejvíce vtipnými a zábavnými reklamami.
Kantar také uvádí, že z hlediska preferovaných mediálních kanálů se kvůli masivní přítomnosti digitálu řada lidí začala obracet zpět offline reklamě, kde se daří některým lokálním mediálním značkám. Spotřebitelé také pozitivněji vnímají kinoreklamu, sponzorované eventy, reklamu v časopisech a POS.