Skupina Packeta pokračuje v rebrandingu a vytvoření nové komplexní korporátní identity ve všech zemích, kde dosud působila pod názvem Zásilkovna, tedy na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a v Rumunsku.
Jedinou zemí, kde i nadále bude fungovat pod svým původním názvem, je Česká republika. Celá rozsáhlá akce bude dokončena do konce letošního roku. Od roku 2022 tak bude, s výjimkou České republiky, působit pod jednotnou značkou Packeta. Celkové náklady na rebranding dosáhnou nižších desítek miliónů korun.
„Packeta je dnes globální společnost. Vytvořením jedné značky se tak stáváme snadno rozpoznatelní ve všech zemích. Zákazníci při nákupech z jakýchkoliv e-shopů po celém světě nás rychle a jednoznačně rozpoznají. Zároveň nám jednotný brand umožní využívat synergický efekt marketingových spoluprací v rámci zemí, kde působíme,“ říká Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta.
Rebranding probíhal napříč všemi zahraničními entitami: Polsko, Německo, Rumunsko, Maďarsko a Slovensko. V těchto zemích (kromě Německa, kde už byla značka Packeta) se měnil název firmy, oficiálně i brandově směrem ke koncovým klientům. V Polsku se tak změnil název Przesylkownia na Packeta (květen 2021), na Slovensku ze Zasielkovna na Packeta (červen 2021), v Maďarsku Csomagkuldo na Packeta (srpen 2021), v Rumunsku z Coletaria na Packeta (září 2021).
V rámci zahraničních entit bylo plánování, rozpočet, vizuály, briefing performance marketingové agentury, tvorba PR vstupů a briefing PR agentur vše řešeno in-house týmem. Aktuálně také běží online bannerové kampaně ohledně rebrandingu Maďarska a Rumunska, které informují o změně názvu firmy, nové brandové identitě a v případě Maďarska i o novém webu packeta.hu.
„Maďarsko současně spustilo C2C aplikaci Mezi Námi a v říjnu se spustí kampaň na Z-boxy. Kromě online kampaní jsme rebrandovali výdejní místa: 732 v Maďarsku a 336 v Rumunsku a všechny depa, kromě těch na území České republiky. Identita byla dána globální vizí firmy a in-house grafickým oddělení, šlo tedy primárně o změnu názvu firmu, logo zůstalo stejné. Nové weby, které jsou stále ve výrobě pro Rumunsko, Německo a Polsko jsou tvořeny firmou Trayto, které je součástí portfolia firem Zásilkovny,“ uvádí Barbora Langr, šéfka marketingu CEE & DACH skupiny Packeta.
Skupina Packeta Group také koupila na Slovensku kurýrní společnost ReMax Courier Service. Díky akvizici v hodnotě několika milionů eur rozšířila nabídku služeb o doručování na adresu ve vlastní režii a stala jsme se jedním z největších hráčů v oblasti doručování zásilek na slovenském trhu.