Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Google zveřejnil web s volebními trendy. Češi hledají Babiše a Piráty

Společnost Google spustila v České republice stránku, která v reálném čase ukazuje, jak lidé na Googlu vyhledávají politické strany, jejich lídry a další výrazy, které s říjnovými volbami do Poslanecké sněmovny souvisejí. Nejvyhledávanějším z politických šéfů je aktuálně předseda ANO Andrej Babiš, z politických subjektů pak vedou Piráti.

Stránka, která čerpá aktuální data z Vyhledávání Google v České republice, ukazuje v přehledných grafech a animacích, o koho je právě na internetu největší zájem. Návštěvníci stránky tak mohou zjistit, jak se mění zájem o volby jako takové, který politik či strana měli v uplynulém týdnu největší podíl na vyhledávání, jaké strany trendují v jednotlivých krajích či jaké informace lidé v souvislosti s volbami nejvíce vyhledávají. Stránka je dostupná na adrese goo.gle/VolebniTrendy.

„Trendům ve vyhledávání se někdy říká duch doby, protože ilustrují, co právě hýbe společností. Logicky se v nich tak projevují i blížící se volby. Lidé si například zjišťují, kdy se volby konají nebo kdo v nich kandiduje. Data z vyhledávání na internetu ale určitě nelze zaměňovat za data z tradičních volebních průzkumů,“ upozorňuje tisková mluvčí společnosti Alžběta Houzarová.

Reklama
Abovalve

Zdaleka největší, a to 70procentní, podíl na vyhledávání za uplynulý týden má v současnosti premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, 13 procentní podíl pak náleží šéfovi Pirátů Ivanu Bartošovi, na třetím místě s 11 procentním podílem je předseda SPD Tomio Okamura. Z politických stran jsou ve vyhledávání momentálně nejpopulárnější Piráti, kteří vedou ve všech regionech kromě Pardubického, Královéhradeckého a Karlovarského kraje, kde je největší zájem o SPD. Data ukazují, že o volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR projevují největší zájem Pražané, lidé se nejčastěji ptají na to, kdy se mají uskutečnit, kdo by je vyhrál či jak volit mimo své trvalé bydliště.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)