Tým basketbalové NBA Philadelphia 76ers oznámil, že na dresech pro příští sezonu, která startuje už za měsíc, se objeví jméno nového sponzora společnosti Crypto.com.
Tato burza kryptoměn v rámci dohody za osmimístnou sumu v dolarech nahradí logo Crypto.com logo StubHub. Zástupci 76ers a Crypto.com odmítli prozradit přesné finanční podmínky dohody nebo kolik sezón bude trvat. Osoba blízká týmu uvedla, že dohoda patří mezi pět nejvýznamnějších sponzorských v celé NBA, které se mohou pohybovat od 5 milionů do 20 milionů dolarů za rok.
Crypto.com také získá další prominentní umístění reklamy v aréně týmu, televizním vysílání a digitálních kanálech. Tato společnost oznámila už dříve plán napumpovat do sportovního marketingu sumu 400 milionů dolarů (přes osm miliard korun). Už dříve uzavřela smlouvy například s Formulí 1, Ultimate Fighting Championship a fotbalovým klubem Paris Saint-Germain.
Marketingový ředitel Crypto.com Steve Kalifowitz uvedl, že cílem této strategie není jen vytvořit z brandu burzy známé jméno, ale také plošně vzbudit zájem o kryptoměny a nabídnout lidem, aby se o technologii dozvěděli více. „Strategií je v zásadě přivést naši značku k co největšímu počtu lidí v okamžicích, kdy můžeme vytvořit konverzaci. Jelikož je sektor kryptoměn stále poměrně neznámý, pro řadu lidí je stále mnoho otázek a chtějí se dozvědět více,“ řekl Kalifowitz.
Protože 76ers byli prvním týmem NBA, který zavedl sponzorské nálepky na dresech už v roce 2016, byl jedním z mála týmů, který mohl letos opět podepsat víceletou smlouvu. Tým z Philadelphie je technologiím otevřený, v roce 2016 spustil vlastní startup inkubátor Sixers Innovation Lab a ve stejném roce se stal prvním profesionálním sportovním týmem v USA, který vytvořil e-sportovou odnož.