Sociální síť TikTok oznámila partnerství s e-commerce platformou Shopify a u vybraných obchodníků v USA, Velké Británii či v Kanadě spustí pilotní test služby TikTok Shopping.
Spolupráci obě firmy oznámily už loni v říjnu, obchodníci mohli pomocí nových nástrojů vytvářet, spouštět a optimalizovat marketingové kampaně na TikToku přímo z řídicího panelu Shopify. Nyní budou schopni obchodníci ze Shopify přes svůj TikTok Business účet do profilů přidat novou kartu „Nakupování“ a synchronizovat produktové katalogy, aby na svých profilech nabídli výkladní skříně svých prodejen.
Mezi první známé tváře využívající této možnosti patří například Kylie Jenner z klanu Kardashinů, která takto bude prodávat produkty vlastní značky Kylie Cosmetics. Pilotní test běží také u dalších vybraných prodejců v USA, Velké Británii a brzy také v Kanadě. Obchodníci mohou požádat o připojení k pilotnímu dílu prostřednictvím vlastního kanálu TikTok Shopify, uvádí společnost.
Prodejci budou moci k videím také přidávat vlastní odkazy a možnost produkty otagovat a uživatele následně přesměrovat na své stránky k dokončení nákupu. „Tvůrci připravují půdu pro nový druh podnikání, kde je klíčový obsah, komunita a obchod. Shopify poprvé umožňuje nákupy z aplikací a přes objevování produktů na TikToku posiluje ekonomiku tvůrců na jedné z nejrychleji rostoucích sociálních a zábavních platforem na světě,“ uvedl prezident Shopify Harley Finkelstein. Mezi prodávajícími roste poptávka po spolupráci s touto platformou, loni otagování produktu zkusila například značka Levi’s, Walmart začal využívat například živě vysílaných nákupních streamingů na této platformě.
Tiktok se snaží v oblasti e-commerce rychle posilovat, aby byl větším soupeřem pro Facebook a Instagram, kteří oblast online nakupování v rámci social commerce rychle rozvíjejí pomocí vlastních možností nákupů třeba přes Reels. Tiktok uživatele převede na stránky obchodníka, zatímco například u Instagramu jde vše interně přes službu Facebook Pay.
Pilotní testy už začal také Twitter
S dalšími hráči se snaží trochu opožděně držet krok také Twitter. Ten spustil nový nákupní modul minulý měsíc. Značkám, podnikům a dalším maloobchodníkům nabízí možnost předvádět produkty uživatelům Twitteru přímo na oficiálním profilu firmy. Uživatelé budou moci procházet kolotočem obrázků produktů v modulu a klepnout na produkt, který mají zájem koupit. Modul Shop se objeví v novém vyhrazeném prostoru v horní části profilu.
Kromě herního prodejce GameStop a cestovní značky ArdenCove Twitter uvedl, že k nové funkci získá přístup pouze přibližně deset dalších značek z oblasti životního stylu, tradičního maloobchodu, her, médií a zábavy, technologického a telekomunikačního průmyslu.