Reklama na Amazonu roste raketovým tempem. Q2 tržby pod očekáváním

Ačkoli Amazon ve svých finančních zprávách specificky nerozlišuje výdělky z reklamy, kategorie „ostatní“, kterou tvoří právě reklama a analytické služby, rychle roste a lze usuzovat, že příjmy z reklamy masivně vzrostly.

Ve druhém čtvrtletí kategorie „ostatní“ vynesla Amazonu bez mála osm miliard dolarů, což představuje meziroční růst ve výši 87 procent a ve srovnání s prvním čtvrtletím se jedná o nárůst ve výší čtrnácti procent. Společnost o tom informovala minulý týden ve své finanční zprávě. Většinu těchto příjmů přitom tvoří prodej reklamy.

Pro porovnání, LinkedIn loni za reklamu utržila přes tři miliardy dolarů, podobnou sumu si připsal i Twitter. Snapchat celkově loni vydělal zhruba 2,5 miliardy dolarů a Pinterest 1,6 miliard dolarů.

Finanční ředitel Amazonu, Brian Olsavsky, minulý týden médiím oznámil, že větší poptávku a vyšší nabídkové ceny pohání nové produkty a funkcionality, které Amazon přidává. Ve druhém čtvrtletí Amazon údajně spustil přes čtyři desítky nových funkcí a samoobslužných nástrojů. Jako příklad uvádí společnost nástroj, který vytváří regionální produktové kampaně.

A faktory, které stojí za úspěchem Amazonu, nadále raketově rostou. Gigant e-commerce v posledních osmnácti měsících přidal celosvětově 50 milionů nových uživatelů služby „Prime“. Amazon Prime také získala některé významné kontrakty jako americkou Národní fotbalovou ligu, anglickou Premier League a významné tenisové turnaje pro nové streamovací dohody, které odstartují v příštím roce, což rovněž významně rozšiřuje cílovou skupinu pro reklamu dominantního e-commerce hráče.

Celkově Amazon už potřetí utržil kvartálně více než 100 miliard dolarů (113,08), což představuje meziroční růst o 27 procent. Očekávaného růstu 115 miliard ovšem společnost nedosáhla. Jedná se také o první zveřejněné čtvrtletní výsledky, při nichž už stojí v čele Amazonu Andy Jassy, který nahradil na pozici CEO zakladatele Jeffa Bezose. Podle Oslavskyho výsledky zkresluje mimořádně úspěšný druhý kvartál loňského roku, kdy tržby stoupaly vlivem pandemie oproti roku 2019 o 35 až 45 procent.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345