Reklama
Megaboard

NFNZ: Publicistické weby neuvádějí zdroje a neoznačují komentáře

Nezávislý projekt hodnocení médií Rating přichází s pátou vlnou výsledků, tentokrát zaměřených na hodnocení dodržování základních novinářských norem u publicistických webů.

„Účelem projektu Rating není penalizovat jednotlivé redakce, ale poskytovat jim zpětnou vazbu kvality jejich práce a tím zlepšovat novinářské standardy a mediální prostředí v Česku,“ vysvětluje smysl Ratingu výkonná ředitelka Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ) Kateřina Hrubešová.

„Na podzim přijdeme s dalšími novinkami, které zvýší atraktivitu těchto dat,“ dodává Kateřina Hrubešová.

Velkým problémem u publicistických webů, tak jako u zpravodajských webů, se opět ukazuje, že v článcích nejsou označené původní zdroje. Pro redakce by mělo být samozřejmostí uvést přímé odkazy. Dalším nešvarem je i nesprávné řazení článků do sekcí. Čtenářům by mělo být na první pohled jasné, zda čte komentář nebo zprávu.

Pro zpracování výzkumu byla použita metoda kvalitativního výzkumu. U každého média bylo ručně kódováno zhruba 100 článků na základě předem definovaných kritérií. Seznam veškerých hodnotících kritérií a výsledků médií je k dispozici na webu NFNZ. 

Od září letošního roku projekt počítá s kvartální publikací výsledků, která bude rychleji odrážet změny v práci jednotlivých redakcí, což je pro ně motivující prvek se zlepšovat.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále