O interaktivní komiksovou hru přes messenger od agentury Socialsharks, s níž automobilka cílí na mladší publikum, je enormní zájem.
Až do 14. září mohou fanoušci značky Škoda hrát interaktivní hru v rámci kampaně Founders, která je dostupná přes facebookový profil automobilky a aplikaci Messenger. Za vyřešení rébusů mohou uživatelé vyhrát různé ceny včetně měsíční zápůjčky modelu Enyaq iV.
„Zájem o hru je enormní, v tuto chvíli evidujeme přes dvanáct tisíc hráčů a každým dnem číslo roste,“ říká Říká Filip Keresteš, zodpovědný ve Škoda Auto Česká republika za digitální ekosystémy.
Součástí kampaně jsou mimo jiné i dvě varianty tištěného komiksu, v němž se objevuje řada historických reálií, které mají u mladého publika potenciál vzbudit zájem o historii automobilky Škoda. Kampaňová varianta se čtrnácti stranami a QR kódem směřujícím do hry je primárně určená k distribuci do prodejní sítě. Prémiová varianta s dalšími čtrnácti stranami povídky obohacené o komiksové prcky je jednou z cen soutěže.
Už během startu kampaně Founders automobilka zmiňovala možnost, že v případě úspěchu kampaně „není vyloučeno“ podzimní pokračování s druhým komiksem. To je podle dosavadních výsledků velice pravděpodobné.
„Vzhledem k tomu, že jsme přibližně v polovině kampaně, je na její hodnocení ještě brzy. V současné chvíli ale velmi vážně zvažujeme pokračování kampaně,“ dodává Keresteš.
Laurin a Klement zachraňují Antonii
Hlavními hrdiny interaktivní komiksové hry jsou Václav Laurin a Václav Klement, kteří v Klementově secesní mladoboleslavské vile postaví auto na elektrický pohon – jak jinak než Enyaq iV. Radost jim ale zkazí zpráva od známého zločince Šimona Grasela, že unesl Klementovu manželku Antonii.
„V první kapitole Founders s názvem Šimon říká, máme pět pasáží s rozličnými lokacemi, tři velké logické rébusy, několik alternativních konců a možnosti učinit různá rozhodnutí. Každý, kdo dojde ve hře do cíle, se dostává do slosování o ceny. Za průchod hrou získává hráč trofeje. Když jich sesbírá všech osm, jeho šance na výhru ve slosování se zdvojnásobí,“ popisuje Daniel Krásný, kreativní ředitel agentury Socialsharks a zároveň dlouholetý redaktor časopisu Score a herního televizního pořadu RE-PLAY.
Se hrou Škoda cílila primárně na teenagery, ale i mileniály. Kampaň se opírá opírá o influencery z řad geeků, streamerů, hráčů videoher, ale také sběratelů komiksů. Při tvorbě se vycházelo z oblíbenosti starých textových adventur ale současných od Telltale Games nebo Dontnod Entertainment. Stylově se pak tvůrci ze Socialsharks nechali inspirovat seriálem Sherlock od BBC, který s retro nádechem přenáší historické postavy do současnosti.
„Chceme dokázat, že kampaň na platformě Messenger Bot nemusí být kožená nuda. Po nabitých zkušenostech z této realizace máme řadu dalších nápadů, jak posunout hru Founders na platformě v druhé kapitole ještě o úroveň dál. Rozhodně se jedná o projekt, který je svým pojetím na české půdě ojedinělý,“ dodává Daniel Krásný s tím že pokračování hry je naplánováno na konec tohoto roku.