Projekt čtvrti Pragovka Art District v pražských Vysočanech představil nový komunikační koncept a vizuální identitu. Ty pro Pragovku ve spolupráci se studiem Wordsearch realizoval a navrhl pražský Brandmark.
V rámci první fáze představení Pragovka Art Districtu veřejnosti vytvořil Brandmark nový web Pragovka.com, který podpoří printovou kampaní v ulicích Prahy, na sociálních sítích a v online médiích. Pro Pragovku Brandmark připravuje také zcela nové propagační materiály jako brožury, navigační plochy v areálu nebo interní materiály, jakým je i velká časová osa ve vnitřních prostorech. Aktuálně probíhají také přípravy focení a eventů v areálu Pragovky.
Pragovka zatím patří především umění – vedle desítek uměleckých ateliérů a několika galerií se zde pořádají nejrůznější kulturní, ale i komerční eventy. V duchu konceptu kreativní čtvrti se však stále více otevírá také dalším možnostem. Historické tovární haly i venkovní prostranství se s pomocí předních českých architektů a urbanistů mění na unikátní městský prostor, kde bude dost místa i pro originální kancelářské, vzdělávací nebo obchodní prostory a osobité rezidenční bydlení.
„Podílet se na takhle velkorysém a dlouhodobém projektu byla nabídka, jaká se neodmítá. Tak jako mají jiné metropole svoje kreativní čtvrti, třeba New York svůj Williamsburg nebo Soho, bude mít i Praha svůj opravdový art district, a my můžeme spoluvytvářet jeho podobu,“ říká zakladatel Brandmarku Marek Bouška.
Pragovka Art District vzniká ve stále atraktivnější industriální části Vysočan, v místech bývalé Pražské továrny na automobily a pozdější ČKD. V takzvané Pragovce se za první republiky vyráběly slavné vozy Praga, Škoda a Tatra, později pak legendární vojenské náklaďáky Praga V3S. A právě průmyslová minulost areálu se stala hlavním nosným prvkem nové vizuální podoby Pragovky.
„Stylizované součástky aut a strojů tvoří doplňkové motivy a zároveň custom typografii propojující celý vizuální styl Pragovky. Hrajeme si také s principem koláže, která navazuje na prvorepublikovou estetiku a díky níž dokážeme ve zkratce představit velmi různorodé možnosti využití celého prostoru Pragovky,“ dodává creative director Tomáš Paichl.
Vizitka kampaně Pragovka Art District – Go to Market
Klient: Pragovka Art District
Značka: Pragovka
Nasazení: 24. 5.–22. 8. 2021
Kreativní agentura: Brandmark.
PR agentura: 2media
Creative director: Tomáš Paichl
Account director: Klára Jahodová
Copywriter: Tereza Schejbalová
Strategie: Marek Bouška