Reklama
Megaboard

McDonald’s draží NFT burger od TMBK

Jde v Česku o první spolupráci firmy s místním umělcem na tvorbě NFT. Výtěžek z digitální aukce obrazu Maestropiece podpoří Nadační fond Dům Ronalda McDonalda.

Pro kampaň, která má představit prémiový burger Maestro od McDonald’s (na úvodní fotografii), se fasfoodový řetězec vydal nezvyklým směrem. Odhodlal se k vytvoření digitálního obrazu NFT ve vůbec první takové spolupráci firmy s lokálním umělcem v Česku. Tím umělcem je populární digitální satirik Tomáš Břínek alias TMBK, kterého například na jeho hlavním profilu na Instagramu sleduje přes půl milionu lidí.

„McDonald’s je společnost, která sleduje trendy a inovace nejen u nás, ale v celém světě. Jsme progresivní a nebojíme se proto naše produkty představit neotřele, v rámci školení třeba často využíváme možností virtuální reality, nebo se pustit do odvážnějších a inovativních projektů. Maestro je díky specifickým ingrediencím mistrovské dílo, které si zaslouží výjimečný přístup i formát. Proto přicházíme s jeho vyobrazením ve formátu NFT. Jeho fanoušci si jej budou moci vydražit a těšit se z něj po celý život,“ říká marketingový ředitel McDonald’s ČR a SK Martin Troup.

Dražba, která probíhá na platformě OpenSea a McDonald’s ji připravil ve spolupráci s agenturou Follow Bubble, je veřejná. Může se jí zúčastnit kdokoli ochotný investovat kryptoměnu ethereum. Dostupná je i přes speciální webové stránky kampaně. Kdo dílo získá za nejvyšší nabídku, podpoří zároveň Nadační fond Dům Ronalda McDonalda, který podporuje rodiny vážně a dlouhodobě nemocných dětí, pro které staví dům v areálu Fakultní nemocnice Motol.

„Maestro má šťávu, tak jsem se rozhodl udělat nejšťavnatější NFT ze všech. Odšťavňovač do každého ‚Mekáče‘!“ uvádí ke svému digitálnímu obrazu Tomáš Břínek. Ostatně i McDonald’s říká, že předností výběrového burgeru Maestro je jeho šťavnatost (díky vyššímu plátku hovězího, dvojitého množství omáček a podobně). „I proto McDonald’s inicioval spolupráci s umělcem, který má v českých kruzích šťávu. Dílo od TMBK představuje šťavnatost burgeru ve svérázné koláži, kterou prostupuje jeho styl a smysl pro satiru,“ dodává fastfoodový řetězec

S digitálním burgerem od TMBK má McDonald’s šanci zařadit se mezi ty nejdražší na světě. Žebříček zatím vede Golden Boy prodávaný v Nizozemsku za 5964 dolarů, mezi jeho ingredience patří šampaňské Dom Perignon, plátky jedlého zlata, japonské hovězí wagyu, bílý lanýž, kaviár z vyzy velké, maso z aljašského bílého kraba, španělská šunka Ibérico a barbecue omáčka vyrobená z cibetkové kávy a vzácné sudové whisky Macallan.

Jaké hodnoty nakonec dosáhne NFT burger Maestropiece od TMBK, se ukáže na konci července, kdy dobročinná aukce končí. Cena startovala ve středu 21. července v 17:00 na 0,052 mince Ethereum (přes 2,2 tisíce korun). Další den v 11:00 dopoledne byla po několika příhozech, včetně jednoho od sběratele NFT Petra Máry, cena už na úrovni 0,74 Etherea (více než 32 tisíc korun).

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále