V novém spotu značka minerální vody zdůrazňuje recyklovatelný obal. Kampaň rozvíjí magickou atmosféru brandu s pomocí obraceče času.
Od začátku července do konce srpna poběží v televizi kampaň Kláštorná Kalcia – Zrozená pouze z recyklovaného plastu. Pod kreativou desetisekundového klipu je opět podepsaná agentura WMC/Grey, produkci měla na starosti společnost Nice. Součástí komunikace bude i vizuální změna etikety Kláštorná Kalcia, na které bude uvedeno, kolik tun plastu značka ušetřila. Projekt podporuje i PR kampaň, kterou v České republice zastřešuje agentura AC&C Public Relations.
„Když jsme v roce 2019 značku Kláštorná Kalcia uváděli na slovenský trh, intenzivně jsme pracovali nejen na designu samotné láhve, ale také na tom, aby byla co neohleduplnější k životnímu prostředí. Ze začátku se nám dařilo minerální vodu plnit do lahví z 50procentního rPETu. Hned druhý rok, při uvedení na český trh, se nám ruku v ruce s rozšířením obalů o objem půllitrové láhve podařilo obměnit veškerou naši nabídku za 100procentní rPET – tedy lahve pouze z recyklovaného plastu,“ říká Ivana Králíková, senior brand manažerka značky Kláštorná Kalcia.
Díky separovanému sběru lahví se prodlužuje jejich životní cyklus a opětovné využití. Lahve vytříděné do žlutého kontejneru se řežou, myjí a následně se vyrábí granulát. Z něho pak vzniknou díky zvýšeným bezpečnostním standardům nové obaly, které opět plní svůj účel. Ročně podle Králíkové Kláštorná Kalcia ušetří více něž 420 tun plastu.
„Při tvorbě kampaně jsme se inspirovali takzvaným obracečem času, který skvěle pasoval nejenom do mystického světa značky, ale zároveň prostřednictvím něho ukazujeme, co všechno Kláštorná Kalcia ve své novodobé historii dokázala,“ vysvětluje kreativní dvojice Klára Javůrková a Radek Pleha z agentury WMC/Grey.
Skupina Kofola, pod níž Kláštorná Kalcia spadá, plánuje využití recyklovatelných obalů dál rozšiřovat. „Když nějaké obaly vzniknou, chceme, aby byly do roku 2025 plně recyklovatelné nebo kompostovatelné a rPET je pro nás cestou, jak uzavřít kruh, aby se pro nás stal odpad znovu zdrojem,“ uvádí generální ředitel a majitel Skupiny Kofola, Jannis Samaras. „Po pilotním testování rPETu v lahvích Kláštorná Kalcia jsme tento materiál začali používat také při výrobě slovinské Radenské Naturelle. Tento rok nás čeká stejný způsob investování i do chorvatské minerální vody Studenac. Díky nově vznikajícímu závodu na PET regranulát v Rosicích budeme v Česku zase o krok blíž efektivnímu nastavení cirkulární ekonomiky v této oblasti,“ uzavírá Samaras.
Vizitka kampaně:
Klient: Kofola ČeskoSlovensko (Ivana Králiková, Pavol Chalupka)
Kreativní agentura: WMC Grey
Creative Director: David Suda
Strategie: Jan Plajner/Aleš Hron
Art director: Radek Pleha
Copywriter: Klára Javůrková
Account director: Martina Vacíková
Account manager: Štěpánka Švihelová
Režie: Václav Krbůšek
Produkce: NICE
Hudba: Steve Lynch (Irsko)
Mediální agentura: KNOWMEDIA
PR agentura: AC&C Public Relations