Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Investice do reklamy v červnu vzrostly ve všech kanálech

Z pohledu za celé první pololetí roste nejrychleji tisk, venkovní reklama ale stále vykazuje meziroční pokles, ukazují data Nielsen Admosphere.

Podle červnového srovnání hrubých investic do reklamy se daří všem mediatypům, které společnost Nielsen Admosphere sleduje.

Relativně nejlépe – z pohledu meziroční změny – je na tom venkovní reklama, která si oproti červnu 2020 polepšila o 23 procent a rostla tak ze všech kanálů nejrychleji. Ceníková hodnota reklamního prostoru využitého v OOH, která přesahuje 451 milionů korun je ale stále ještě pod hranicí předkrizového roku 2019. Tehdy byly červnové hrubé investice do venkovní reklamy ještě o více než 40 milionů vyšší.

Reklama
ČEZ

Naopak nejpomalejší růst – meziročně o 11 procent – vykazuje televize. To je ale logické, vzhledem k tomu, že v tomto případě jde o tradičně nejvyšší sumy. Ceníková hodnota reklamního prostoru v TV za červen totiž přesahuje 5,4 miliardy korun. Jde navíc ze sledovaných mediatypů o jediný, který překonal výsledky června pandemií nezasaženého roku 2019. Tehdy byly hrubé investice do inzerce v TV dokonce o zhruba 705 milionů nižší než dnes.

Televize je na tom v absolutních číslech nejlépe i z pohledu za celé první pololetí letošního roku. Ceníková hodnota reklamního prostoru přesáhla 30 miliard korun. Meziroční nárost o sedm procent představuje téměř 1,95 miliardy korun. Zastíní tedy dokonce celkový pololetní výsledek venkovní inzerce, do jejíhož reklamního prostoru zadavatelé za prvních šest měsíců roku investovali v ceníkových cenách 1,74 miliardy korun. OOH je také jediný kanál, jenž za prvních šest měsíců roku vykazuje meziroční pokles hrubých investic a to dokonce o 13 procent.

Naopak impozantně působí meziroční růst ceníkové hodnoty reklamního prostoru v tisku, který za první pololetí představuje 11 procent. Je tak relativně nejrychlejší ze všech kanálů. I když díky tomuto skoku hrubé investice do inzerce v tisku meziročně narostly o 820 milionů na více než 8,3 miliardy korun, stále ještě nedosahují výsledků z roku 2019, kdy byly téměř o miliardu vyšší.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)