Česká tisková kancelář se stala novým partnerem produktového a licenčního programu Googlu pro zpravodajství Google News Showcase.
Program byl v Česku spuštěn v dubnu letošního roku. ČTK se stane šestým tuzemským vydavatelským domem, jehož zpravodajské panely se v Google News Showcase objeví a zároveň se zařadí mezi 800 partnerů tohoto programu po celém světě. Mezi těmi figurují i tituly jako například Financial Times, Reuters, Handelsblatt, Le Monde, Le Figaro nebo Corriere della Sera.
Výběr Zpráv Google, jak zní český název iniciativy, je licenční program, který vyplácí odměny vydavatelům za redakční výběr a zpracování jejich obsahu na platformy Zprávy Google a Discover. Kromě Česka je nyní spuštěn také ve Velké Británii, Austrálii, Německu, Brazílii, Argentině, Itálii a Indii. Díky Výběru Zpráv Google mohou vydavatelé prezentovat vlastní zpravodajský obsah mnoha způsoby, od časových os, přes odrážky až po odkazy na související články. Všechny linky odkazují čtenáře na celé články přímo na webech vydavatelů a přinášejí jim tak cennou návštěvnost a zároveň možnost prohloubit vztahy se čtenáři.
V České republice mají od dubna čtenáři Výběru Zpráv možnost prozkoumávat zpravodajský obsah 11 titulů mediálních domů Echo Media, Economia, Forum 24, Internet Info a N media. Dnes oznamuje Google nového partnera pro tento program. Je jím Česká tisková kancelář, nezávislá národní tisková a informační agentura, jejímž posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Programu se již účastní i další zahraniční tiskové agentury, například agentura Reuters, největší světový poskytovatel multimediálních zpráv, nebo italská tisková agentura Adnkronos.
Nově byl Výběr Zpráv Google zpřístupněn také na počítačích, na stránce news.google.com. Odteď uvidí Výběr Zpráv každý uživatel Zpráv Google bez ohledu na to, na jakém zařízení zprávy čte. Výběr Zpráv se každý den zobrazí milionům uživatelů po celém světě. V současné době Google generuje po celém světě více jak 10 milionů prokliků z panelů Výběru Zpráv měsíčně a celkově registruje už více jak 460 000 kliknutí na tlačítko „Sledovat“, které umožní sledovat veškeré novinky od preferovaných titulů.